زاهدان /

لاک پشت هایی که چابهار را برای زیستن انتخاب کردند

از هفت گونه لاک پشت های دریایی که در آبهای گرمسیری خلیج فارس و دریای عمان مشاهده می شوند اغلب گونه های لاک پشت سبز و بعضا لاک پشت منقار عقابی بیشتر مراحل زندگی خود شامل تولید مثل(جفت گیری و تخمگذاری) و تغذیه را در مناطق ساحلی دریای عمان واقع در جنوب سیستان و بلوچستان سپری می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته توسط کارشناسان معاونت دریایی این سازمان هم اکنون فعالیت هایی شامل پاکسازی سواحل، پایش میدانی شبانه روزی سایت های تخمگذاری لاک پشت ها، حفاظت از لانه های تخمگذاری شده، ثبت مشخصات لانه گزینی، زیست سنجی و پلاک گذاری لاک پشت ها، ایجاد حوضچه نگهداری لاک پشت های آسیب دیده با همکاری جوامع محلی در سواحل استان در حال انجام است.

خسرو افسری افزود: در این راستا ماموران یگان حفاظت محیط زیست دریایی چابهار به اتفاق کارشناسان اعزامی از معاونت دریایی سازمان در یک عملیات امداد و نجات موفق به زنده گیری پنج قطعه لاک پشت دریایی گرفتار در حوضچه آبگیری آب شیرین کن اداره کل بنادر و دریانوردی استان شدند.

وی ادامه داد: در این عملیات ماموران محیط زیست با انجام غواصی و استفاده از تمهیدات ویژه امداد و نجات موفق به خارج کردن سالم لاک پشت های عظیم الجثه دریایی از گونه لاک پشت های سبز از حوضچه ای به ارتفاع شش متر شدند.

  انتهای پیام /ب


برچسب ها: لاک پشت ، زیستن ، آب چابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.