معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد

تصویب ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در "صندوق نوآوری و شکوفایی"

ستاری به خدمات صندوق نوآوری اشاره کرد و اذعان داشت: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان وام توسط این صندوق به تصویب رسیده و تا یک ماه آینده به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دوازدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس با اشاره به پول دولتی که به دانشگاه‌ها تزریق می‌شود گفت: با پول دولتی نمی‌توان توقع دستاوردهای بالایی داشت و در واقع پول دولتی دانشگاههای ما را معتاد کرده است و نمی‌دانیم چه جواهراتی در دانشگاه‌ها داریم. 

وی باتاکید بر اینکه بسیاری از اصول فکری در دانشگاه‌ها باید تغییر کند بیان داشت: در حال حاضر مفاهیم جدیدی در اقتصاد دانش بنیان ما وارد شده که باید با نهادینه کردن آن‌ها در جهت رفع مشکلات حرکت کنیم.

وی با اشاره به بودجه‌های فراوان حوزه آموزش و پ‍‍ژوهش تصریح کرد: هزاران هیات علمی و پژوهشی در کشور داریم که هزینه‌های فراوانی صرف این مباحث می‌شود اما این موضوع باید نهادینه شود که پژوهش در کشور درآمد زاست.

ستاری افزود: اتفاقات خوبی در این مدت در پارک رخ داده اما کافی نیست و باید سرویس‌هایی که در پارک قرار دارد ارتقا یابد.

 به گفته وی سرویس‌های خوبی در پارک ارائه می‌شود اما شایسته اعضای پارک نیست.

وی همچنین به پرو‍ژه‌های عمرانی پارک اشاره کرد و گفت: نگرانی مالی نداریم و امیدواریم در انجام پروژه‌ها شتاب جدی تری صورت گیرد.

سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در پارک فناوری پردیس

در ادامه مهدی صفاری نیا در دوازدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس با اشاره به فعالیت ۱۴۷ شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس بیان داشت: شرکت‌های مستقر در این پارک طی یک سال گذشته مبلغ ۱۸۵۵ میلیارد تومان فروش محصولات داشته‌اند. 

وی با اشاره به تولید ۴۳ محصول جدید توسط شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس بیان داشت: ۱۶ محصول جدید این پارک در سال گذشته به ۲۵ کشور جهان صادر شده‌اند. 

رییس پارک فناوری پردیس از راه اندازی مرکز تخصصی ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان در این پارک خبرداد و گفت: تاکنون ۲۲ کارگزار در این مرکز مستقر شده‌اند و به شرکت‌ها خدمات مشاوره‌ای و تخصصی ارائه می‌کنند. 

وی با اشاره به انعقاد قراردادهای پارک فناوری پردیس با دستگاه‌های اجرایی مختلف کشور تصریح کرد: در حال حاضر این پارک با شرکت ملی نفت و آب و فاضلاب قرارداد اجرای طرح‌های پژوهشی منعقد کرده است که قرارداد مربوط به شرکت ملی نفت تولید بخاری‌های گازسوز با راندمان بالا است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار