درگیری‌های ایالت "میسوری" آمریکا دومین قربانی را گرفت +‌ فیلم و تصاویر

در پی کشته شدن نوجوان سیاهپوست در ایالت میسوری آمریکا توسط پلیس، شهر "فرگوسن" برای چندمین روز متوالی شاهد درگیری بین معترضان و پلیس بود.

به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، این روزها فیلم‌هایی در فضای مجازی منتشر می‌شود که نشان از کاربرد زور عریان توسط متولی امنیت مردم یعنی پلیس آمریکا علیه شهروندان است و در مقابل هیچ دستگاهی نظارتی برای مقابله با اینگونه سو رفتارها از سوی پلیس آمریکا نیست.

در ادامه این خشونت‌ها، پلیس آمریکا این بار یک نوجوان سیاهپوست را به ضرب گلوله می‌کشد و این مسئله خشم مردم ایالات متحده را برمی‌انگیزد.






با کشته شدن نوجوان سیاهپوست در منطقه "فرگوسن" ایالت میسوری آمریکا، مردم نسبت به این اتفاق واکنش نشان می دهند و اعتراضات آنها تا به امروز نیز ادامه دارد.

این تظاهرات از همان روزهای اول با سرکوب نیروهای پلیس مواجه شد و درگیری‌های شدیدی بین معترضین و نیروهای امنیتی رخ داد.





پلیس آمریکا همواره مدعی بوده که به هیچ عنوان از گاز اشک‌آور بر ضد شهروندان خود استفاده نخواهد کرد ولی تصاویری که این روزها در فضای مجازی مشاهده می‌شود کذب بودن چنین ادعایی را اثبات می‌کند.












همچنین خبرها حاکی از آن بود که پلیس قصد داشت تا از ورود اصحاب رسانه به محل حادثه جلوگیری به عمل آورد اما ابعاد حادثه و جمعیت معترضان به قدری زیاد بود که پلیس قادر نبود تا مانع از انتشار اخبار "فرگوسن" شود.

در این میان گزارش‌ها ازبازداشت 31 نفر در این اعتراضات خبر می‌دهند که  در میان بازداشت‌شدگان اسامی  2 خبرنگار آلمانی نیز مشاهده می‌شود.







از اولین روز تظاهرات مردمی و درگیری‌ها در "فرگوسن" تا به امروز تعداد زیادی از شهروندان معترض دستگیر و عده‌ای دیگر نیز زخمی شدند که آمار دقیقی از آنها در دسترس نیست.


خبرگزاری رویترز نیز امروز (سه‌شنبه) خبری را منتشر کرد که حاکی از کشته شدن یک نفر در درگیری‌ بین معترضان و پلیس بود. رویترز ضمن انتشار این خبر می افزاید : هویت این فرد که به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان جان سپرده هنوز به درستی مشخص نیست.












گزارش‌های تصویری باشگاه خبرنگاران را اینجا ببینید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار