صلاحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رئیس جمهور در صورت استیضاح فردی غیرسیاسی برای وزارت‌ علوم معرفی کند

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: اینکه که چه کسی وارد وزارت علوم شود به تعامل رئیس جمهور و مجلس بر می‌گردد پیشنهاد بنده این است فردی جایگزین شود که سیاسی نباشد.

"سهراب صلاحی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اظهارداشت: با توجه به اینکه مجلس فرصت یک ماهه به فرجی دانا داده بود تا مواردی که را اصلاح کند، و فضای دانشگاه‌ها را به مسیر اصلی یعنی علم پروری، دانشجو پروری و کادر پروری برگرداند، اما گزارش‌ها حاکی از عمل نکردن وزیر به قولش بود.
 
وی با اشاره به کار کرد فرجی دانا در رابطه با شاخص‌های علمی ادامه داد: متاسفانه طی یک سال گذشته شاهد سقوط رتبه علمی در کشور بوده‌ایم به طوری که مراکز علمی معتبر دنیا هم این را اعلام کرده‌اند.  
 
صلاحی تصریح کرد: در رابطه با بحث‌های مربوط به دانشجو پروری و پیگیری پروژه‌های نظام گزارش‌هایی تهیه شده که حاکی از این است طرح‌ها به سرانجام نرسیده و شاهد رکود در این زمینه بودیم. 

وی در پایان با اشاره به اینکه در صورت استیضاح فرجی‌دانا و جایگزینی فرد جدید، خاطر نشان کرد: اینکه که چه کسی وارد وزارت علوم  شود به تعامل رئیس جمهور و مجلس بر می‌گردد پیشنهاد بنده این است فردی جایگزین شود که سیاسی نباشد و سیاسی‌کاری‌ها در وزارتخانه را به کار علمی و پژوهشی تبدیل کند پیشرفتی که طی سالیان گذشته داشتیم، بنابراین اگر کسی بخواهد دانشگاه‌ها را به باشگاه سیاسی تبدیل کند این به ضرر همه ملت خواهد بود. 

انتهای پیام/    
  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار