بروجردی در دیدار با سفیر دانمارک در تهران:

ثبات سیاسی عراق موجب کاهش تحرکات تروریستی داعش شده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ثبات سیاسی عراق موجب کاهش تحرکات تروریستی داعش شده است، گفت: ایران قویا از یکپارچگی عراق حمایت می‌کند و این سیاستی است کشورهای منطقه هم از آن حمایت می‌کنند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ظهر امروز با کریستین هوگارد سفیر دانمارک در تهران دیدار و گفت و گو کرد.
 
بروجردی در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط دو کشور نسبت به گسترش مناسبات به ویژه در بعد پارلمانی ابراز امیدواری کرد.
 
وی ضمن استقبال از رفت و آمد هیأت‌های اروپایی گفت: استمرار سفرهای این هیأت‌ها به ایران نشان‌دهنده فعال‌تر شدن دیپلماسی پارلمانی بین طرفین است.
 
بروجردی با اشاره به پدیده شوم تروریسم و افراط گرایی در منطقه گفت: تروریست در هر نقطه‌ای و به هر شکلی ممکن محکوم است و مقابله با این پدیده شوم و خنثی‌سازی اقدامات جنایت‌کارانه آن نیازمند تشکیک مساعی و همکاری جمعی جوامع بین‌الملل است.
 
وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم امروز منطقه و جهان موضوع عراق است، افزود: ما قویا از یکپارچگی عراق حمایت می‌کنیم و این سیاستی است کشورهای منطقه هم از آن حمایت می کنند و خوشبختانه بحران سیاسی در عراق سپری شده است و با ثبات سیاسی در این کشور منحنی تحرکات تروریستی گروه داعش در منطقه سیر نزولی پیدا کرده است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مسئله غزه و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین گفت: جنایات صورت گرفته در غزه و کشتار گسترده مردم عادی و کودکان و زنان بی دفاع محکوم است که باید هر چه زودتر نقطه پایانی برای آن گذاشته شود از طرف دیگر جای تعجب است که کشورهای غربی به رغم این همه کشتار کودکان و زنان بی دفاع در غزه سیاست سکوت را برگزیده اند و در عین حال ادعای دفاع از حقوق بشر در جهان را نیز دارند.
 
وی تصریح کرد: هر چند با ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین خروجی هر نبردی که اتفاق افتد شکست دیگری برای اسرائیل خواهد بود.
 
دراین دیدار سفیر دانمارک نیز با اشاره به نقش مهم استمرار گفت و گوها و رفت و آمدها در توسعه روابط ابراز امیدواری کرد روابط گسترش یافته به سطح مناسبی برسد.
 
وی با همسو دانستن موضع دانمارک درباره مسائل غزه با خط مشی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما نیز معتقدیم وضعیت دشوار غزه باید هر چه زودتر به پایان برسد.
 
سفیر دانمارک در تهران با تأکید بر ضرورت گسترش همکاری های پارلمانی میان ایران و دانمارک نسبت به حضور هیأت های پارلمانی دو کشور استقبال کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ثبات ، سیاسی ، عراق ، موجب ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار