یک گام نزدیک‌تر به تولد خورشید + عکس

تیم تحقیقاتی دانشگاه موناش شرایط ماقبل تاریخ منظومه شمسی را بررسی کردند و به نتایج جالبی در مورد چگونگی شکل گیری این سامانه و تولد خورشید دست یافتند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ ستاره‌شناسان، قدم دیگری برای نزدیک شدن به تولد خورشید برداشتند. تیم تحقیقاتی دانشگاه موناش به سرپرستی دکتر ماریا لوگارو و با همراهی پروفسور الکساندر هگر، شرایط ماقبل تاریخ منظومه شمسی را بررسی کردند و به نتایج جالبی در مورد چگونگی شکل گیری این سامانه و تولد خورشید دست یافتند.



ماریا لوگارو از مرکز اخترفیزیک دانشگاه موناش می‌گوید: تیم تحقیقاتی داده‌های به دست آمده به کمک رادیواکتیو را مورد بررسی قرار دادند و موفق شدند زمان پیدایش عناصری چون طلا، نقره، پلاتین، سرب و عناصر زمینی کمیاب دیگری را که در ستاره‌های دیگر تولید شده و به منظومه شمسی راه پیدا کرده‌اند را مشخص نمایند. 

وی اضافه می‌کند: با بررسی دقیق "هسته رادیواکتیو شهاب سنگ‌ها" تا زمان اضافه شدن عناصر نهایی، ما توانستیم درک بهتری از زمانی داشته باشیم که هنوز منظومه شمسی به صورت فعلی تشکیل نشده بود. 

این تیم تحقیقاتی معتقد است که یک درصد باقیمانده از عناصر طلا، نقره و پلاتین نزدیک به ۱۰۰ میلیون سال پیش از تولد خورشید به مجموعه تکامل نیافتهٔ منظومه شمسی اضافه شده‌اند. و یک درصد باقیمانده از سرب موجود نیز به ۳۰ میلیون سال پیش از به وجود آمدن خورشید با برخورد شهاب سنگ‌ها به وجود آمده است. 

لوگارو معتقد است نتایج این تحقیق راه را برای بدست آمدن فرصت جهت درک رویداد‌هایی که خورشید را شکل داده‌اند هموار می‌کند و آن‌ها می‌توانند به جزئیات بیشتری چون حجم اولیه خورشید و تعداد ستارگان همزمان با او دست یابند. 

سرپرست تیم دانشگاه موناش می‌افزاید: که هدف بعدی این گروه یافتن اطلاعات بیشتر در مورد ما قبل تاریخ و تولد خورشید است. دستیابی به این اطلاعات می‌تواند شروع راه جدیدی در مسیر درک پیدایش سایر منظومه‌های خورشیدی نیز باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار