حماس: اسرائيل مسئول شکست مذاکرات و نقض آتش‌بس است

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، رژیم صهیونیستی را مسئول شکست توافقنامه آتش بس و تحولات اخیر در غزه دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی القدس، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، رژیم صهیونیستی را مسئول شکست توافقنامه آتش بس و تحولات اخیر در غزه دانست. 

 "عزت الرشق" عضو هیئت مذاکره کننده فلسطینی، در سخنانی که مرکز رسانه ای فلسطین آن را منتشر کرد، افزود: اشغالگران مسئول شکست مذاکرات و نقض آتش بس هستند. زیرا پذیرفتن خواسته های ملت فلسطین را رد و تلاش کردند عبارت هایی را در توافقنامه آتش بس اضافه کنند که این توافقنامه را بی معنی می کرد. 

الرشق خاطر نشان کرد: امضای توافقنامه آتش بس از مسایل مورد توافق، بسیار نزدیک بود و قرار بود مسایل مورد اختلاف مانند بندر و فرودگاه به مذاکرات غیرمستقیم جدید در مدت یکماه موکول شود. اشغالگران با از سرگیری حملات به نوار غزه، این توافقنامه را به شکست کشاندند. اشغالگران تلاش کردند خلع سلاح مقاومت را در مذاکرات مطرح کنند که به طور کامل رد شد. 

وی گفت: توقف احداث تونل ها و توقف توسعه توان رزمی مقاومت از جمله دیگر خواسته های اشغالگران بود. این خواسته های اشغالگران از جمله موانع دستیابی به توافقنامه بود. ما تاکید کردیم به هیچ وجه حاضر به سازش بر سر مقاومت نیستیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار