با صدور بیانیه‌ای؛

جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی اعلام موجودیت کرد

جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی در آستانه انتخابات مجلس دهم با شرح اهداف و وظایف، با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی در آستانه انتخابات مجلس دهم  با شرح اهداف و وظایف، با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد.

متن  بیانیه بدین شرح است:

انقلاب اسلامی ایران پرچمدار حق‌طلبی و دفاع از مستضعفین به عنوان نقطه عطف تحولات سیاسی و اجتماعی سده‌های اخیر محسوب می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران نه تنها تحولی اساسی و بنیادی برای مردم ایران به ارمغان آورد، بلکه الهام بخش تمام ملت‌های آزاده و آزادیخواه است.  
 
برهمین اساس، جمهوری اسلامی ایران پس از طی کردن دوره‌های تاسیس و تثبیت و اقتدار اکنون در آستانه چهارمین دهه از عمر خود در معرض تهدید داخلی و خارجی افراط یعنی نفعی هر آنچه در فرهنگ دیگری و تفریط یعنی تسلیم در برابر آن قرار دارد.  
 
در همین راستا جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی متشکل از وفاداران به انقلاب اسلامی و آرمانهای امام (ره) و مقام معظم رهبری با هدف تقویت اعتدال به عنوان بهترین روش اداره کشور و مقابله با هرگونه افراط و تفریط، خشونت و حاشیه سازی و با تبعیت از خواست عمومی مردم حضور خود را در عرصه سیاسی کشور اعلام می‌کند.  
 
این جبهه خود را نه جزئی از جریانهای سیاسی رایج کشور بلکه عضوی از خانواده بزرگ انقلاب اسلامی می‌شمارد که درصدد است با بهره گیری از تمام ظرفیتهای داخلی موجبات اقتدار ایران اسلامی با استفاده از مشارکت حداکثری مردم در صحنه‌های اجتماعی فراهم آورد و آنرا بهترین راه حل خنثی سازی نقشه‌های دشمن و برون رفت از مشکلات می‌داند.  
 
از منظر جبهه اعتدال گرایان تقویت اعتدال و پایبندی به قانون، تحول طلبی، افزایش اقتدار بین المللی ارج نهادن به حقوق شهروندی، صیانت از آزادی‌های مشروع، اعتقاد راستین به مشارکت مردم اهتمام ویژه بر مبارزه نظاممند با مفاسد اقتصادی، اجتماعی، بهره گیری از نخبگان و متخصصین توجه به عقلانیت و خرد جمعی از جمله اصول تغییر ناپذیر این جمعیت خواهد بود و در این راه دست تمامی احزاب و گروه‌ها را به گرمی می‌فشارد.  
 
این جبهه، اعتدال را نه به عنوان شعار انتخاباتی و تابلو تبلیغاتی بلکه به عنوان شور مبتنی بر شعور می‌داند که با نیتی صادقانه و به دور از هوا و هوس سیاسی درپی تقویت دولت و نهادهای رسمی براساس اولویت‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با محور قراردادن انتخابات ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ پیگیر خواست سیاسی خود است.  
 
این جبهه، اعتدال را دارای ریشه تاریخی و اسلامی می‌داند و معتقد است حرکت اعتدالی مشمول زمان و مکان نمی‌شود و نیاز جهان امروز برای رسیدن به کمال و سعادت اخروی و دنیوی در گرو حرکت اعتدالی است.  
 
اعتدال خواهی از دید ما کوتاه آمدن از خواسته‌ها و راضی شدن به حداقل‌ها نیست، بلکه نوعی عقلانیت روش‌شناختی در مطالبه کردن است. شاید اندک اندک خواستن باشد ولی اندک خواستن نیست و بر همین اساس جبهه اعتدالگرایان در مقابل هرگونه آسیب به تعریف اشتباه و تحمیلی برای اعتدال ایستادگی خواهد کرد و بر اهداف و مطالبات زیر تاکید ارد:  
 
۱-پیگیری آرمان‌ها و آموزه‌های اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی (ره) 

۲- تقویت فرهنگ ملی با حفظ تنوع قومیتی در جهت وفاق ملی

۳- مبارزه با مفاسد نظامند اقتصادی

۴- تلاش در جهت ایجاد اشتغال پایدار و بهره گیری از متخصصان و نخبگان برای جلوگیری از فرار مغز‌ها

۵- تقویت بازار رقابتی و مقابله با هرگونه انحصارگرایی

۶-اولویت دهی به بهبود معیشتی و رفاه همه اقشار جامعه

۷-آماده سازی مشارکت حداکثری در انتخابات

۸- پیگیری آزادی‌های مندرج در قانون اساسی و تقویت حقوق شهروندی

۹- تلاش در جهت ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران اسلامی به همراه حفظ عزت و اقتدار ملی

۱۰- مقابله با هرگونه حاشیه سازی و تنش افزایی و پرونده سازی سیاسی

۱۱- تحکیم و تقویت بنیاد خانواده در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی

۱۲- تلاش در جهت رفع موانع تحصیلی، ورزشی، اشتغال، ازدواج، مسکن و نشاط عمومی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
هادی رییسی
۱۸:۳۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
بسیار عالی
آخرین اخبار