کرمانشاه/

توزیع پزشکان در کرمانشاه مناسب است

رییس نظام پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان در زمینه تامین نیروی انسانی پزشک به خودکفایی رسیده است، گفت: تمامی بیماران در استان مداوا شده و به ندرت بیماری به مرکز کشور اعزام می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دکتر فتاح فرخی به مناسبت اول شهریور روز پزشک، با بیان اینکه استان از نظر نیروی انسانی پزشک خودکفا‌ست، گفت: در حال حاضر 740 پزشک عمومی، 480 پزشک متخصص، 40 فوق تخصص، 265 دندانپزشک، 225 داروساز، 320 ماما، 250 لیسانسیه پروانه دار از جمله فیزیوتراپ، اپتومتریست و تغذیه و 45 دکترای علوم آزمایشگاهی در استان فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در استان به تبع کشور در همه زمینه‌های پزشکی به خودکفایی رسیده‌ایم و به ندرت ممکن است، در برخی زمینه‌ها از جمله آزمایش ژنتیک بیمار به مرکز کشور اعزام شود.

رییس نظام پزشکی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: خوشبختانه کشور به سطح مطلوبی در زمینه پزشکی رسیده، به طوریکه در حال حاضر پزشکانی از کشور به کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی، استرالیا، زلاندنو، آفریقای جنوبی و کشورهای حاشیه خلیج فارس فرستاده می‌شوند.

توزیع پزشکان در استان مناسب است

رییس نظام پزشکی استان کرمانشاه با مناسب خواندن توزیع پزشکان در سطح استان، عنوان کرد: با توجه به نسبت جمعیتی در مرکز استان و شهرستانها می توان گفت توزیع مناسب پزشکان در سطح استان صورت گرفته است.

فرخی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای نیز به مناطق مرزی و روستاهای استان صورت گرفته و در حال حاضر پزشکان و کادر پزشکی در مناطق مرزی و در برخی روستاهای استان به صورت شبانه روز در خدمت مردم هستند.

وی توزیع پزشکان در سطح شهر کرمانشاه را نیز مناسب دانست و اظهار کرد: در حال حاضر در تمامی شهرک‌ها به تعداد کافی پزشک وجود دارد.

در ترافیک محدوده پارکینگ، شهرداری مقصر است

رییس نظام پزشکی استان کرمانشاه در ادامه به ترافیک شهر در محدوده پارکینگ شهرداری اشاره و تصریح کرد: این مسئله به حضور پزشکان در آن محدوده مربوط نمی‌شود و عامل ترافیک دستفروشانی هستند که در آن محدوده بساط کرده‌اند.

وی اظهار کرد: مقصر اصلی در این زمینه شهرداری کرمانشاه است که علاوه بر عدم جمع آوری دستفروشان، مجوز ساخت مجتمع 40 واحدی در آن محدوده را صادر کرده، بدون اینکه به وجود پارکینگ برای این 40 واحد توجه کرده باشد.

شهرداری کرمانشاه عوارض پزشکان را تا 30 برابر افزایش داده است!

رییس نظام پزشکی استان کرمانشاه در ادامه به برخی مشکلات پزشکان در استان اشاره و با انتقاد از عملکرد شهرداری کرمانشاه گفت: متاسفانه شهرداری کرمانشاه در مناطق مختلف عوارض پزشکان را تا 30 برابر افزایش داده است، به طوری‌که اگر پزشکی سال گذشته 30 هزار تومان عوارض پرداخت می کرد امسال باید 900 هزار تومان عوارض پرداخت کند.

وی تصریح کرد: این افزایش 30 برابری عوارض علاوه بر پزشکان برای سایر حرف مرتبط با پزشکی نیز اعمال شده است.

فرخی اظهار کرد: متاسفانه این میزان افزایش عوارض با عقل و منطق سازگار نیست و شهرداری در اعمال این میزان عوارض، تورم سالیانه و میزان حقوق و دستمزد را که دو مولفه مهم و اساسی است را نادیده گرفته است.

رییس نظام پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: در دفترچه امسال شهرداری میزان عوارض برای تاجر برنج فروش در سال 137 هزار تومان در نظر گرفته شده و این در حالی است که عوارض یک پزشک عمومی در سال 400 تا 600 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این دفترچه، عوارض سالیانه یک تاجر آهن فروش 400 هزار تومان و برای یک پزشک متخصص یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است که این امر نابرابری و کمال بی عدالتی شهرداری را می رساند.

وی اظهار کرد: قطعا یک پزشک خواهان مشارکت در امر آبادانی و عمران شهر خود است، اما مشروط به اینکه عدالتی که در قبال سایر حرف اعمال می شود برای جامعه پزشکان نیز اعمال شود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرمانشاه ، پزشک ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.