درخواست فانی از رئیس جمهور برای بررسی طرح رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان در هیأت دولت را به رئیس‌جمهور ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی اصغر فانی وزیر آموزش وپرورش شب گذشته در مراسم افتتاحیه سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور که در سالن همایش های رازی با حضور رئیس جمهور برگزار شد ،گفت: دراین اجلاس مسئولین 752 منطقه آموزشی، روسای ادارات آموزش وپرورش استثنایی، مدیران کل، معاونین وزارت‌خانه و مدیران کل استانها حضوردارند.

وی افزود: آموزش و پرورش دولت یازدهم با اتخاذ خط مشی اعتدال تلاش کرده است با بهره گیری از توان بزرگ آموزش و پرورش ، 1 میلیون فرهنگی که به عنوان بزرگترین سرمایه درحوزه فرهنگ انجام وظیفه می کنند، حفظ اعتدال را درلایه‌های مختلف مدیریتی در آموزش وپرورش ساری و جاری نمودند.

فانی افزود: سندتحول نظام آموزشی کشورکه مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوراست نیز در دولت یازدهم مورد توجه آموزش و پرورش بوده است .

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اینکه تدوین نقشۀ راه برای اجرای سند تحول دومین گام است افزود: ما بدون نقشۀ راه قادر به اجرای سند نیستیم وامیدواریم با تدبیر و برنامه‌ریزی بتوانیم نقشۀ راه اجرای سند تحول را دنبال کنیم.

وی ادامه داد:همکاران ما درآموزش وپرورش برنامه‌هایی را آماده کرده‌اند واز سال تحصیلی 94-93 سند تحول  اجرایی شود.

فانی در ادامه با بیان اینکه اجرای سند گام سوم این راه است گفت: لازمۀ اجرای سند داشتن نقشه راه به دوراز شتاب‌زدگی وبی‌برنامگی است که امیدواریم دردولت یازدهم با در دست داشتن نقشه راه به تدریج با تأمل وفراهم نمودن زمینه‌های اجرایی سند عملیاتی شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش دریک سالی که گذشت با اتخاذ سیاست امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی و تقویت هویت ، تامین معیشت ومنزلت معلمین را مورد تأکید قرار داده است.همچنین ما معتقدیم که همکاران فرهنگی ما مهمترین رکن نظام تعلیم وتربیت هستند بنابر این ایجاد روحیه شادابی، ‌نشاط و تقویت هویت معلمین ،‌ منزلت و پیگیری معیشت فرهنگیان با استفاده از توان و تشکلهای معلمین که تشکلهای معلمین نه یک تهدید بلکه یک فرصت شناسی وتلاشمان دراین یک سال بر این بود که درمدارس ومراکز آموزشی وابسته به آموزش وپرورش آرامش توأم با امید را حاکم نماییم.

فانی اظهار داشت: از شخص رئیس جمهورخواهشمندم که دستورفرمایندلایحه رتبه بندی معلمان مراحل خودرا در دولت زودتر بگذاراند زیرا درهمین حال که که رتبه بندی معلمین یکی از راهکارهای سند تحول است و محقق می‌شود روحیه و انگیزه بیشتری را ایجاد می‌کند که ما می‌توانیم بعد تخصصی نیروی انسانی را در آموزش و پرورش افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: درسالی که گذشت سیاست توسعه مشارکت درآموزش و پرورش با جدیت دنبال شد زیرا که ما معتقدیم آموزش وپرورش بدون مشارکت دانش‌آموزان، معلمین و اولیای آنها امکان اداره پیدا نمی‌کند.

فانی با اشاره به اینکه تجربه 35 ساله من پس از انقلاب حاکی از این است که تکیه صفر به بودجه‌ها وامکانات دولتی مشکلی را در آموزش و پرورش حل نمی کند ادامه داد: معلم ودانش‌آموزان درمدرسه می‌بایست احساس تعلق خاطر به محیط کاری و درسی خود داشته باشند وهمچنین اولیای دانش‌آموزان باید احساس کنند در اداره مدرسه نقش دارند بنابر این تقویت نقش اولیا در اداره مدرسه از طریق تقویت انجمن اولیا ومربیان دردولت یازدهم دنبال می شود.

فانی با بیان اینکه انجمن اولیا ومربیان وزارتخانه‌ای دردل وزارت‌خانه آموزش و پرورش برای اولیای دانش‌آموزان است و این اهرم فقط درآموزش و پرورش می‌باشد افزود: تقویت شوراهای دانش‌آموزی ، شوراهای معلمین ،‌ تقویت انجمن اولیا ومربیان وتشکلهای مردم نهاد درآموزش و پرورش می تواند بهره وری را در این وزارتخانه افزایش دهد.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اقتصاد آموزش وپرورش دریکسالی که گذشت افزود: درآموزش وپرورش دولت یازدهم توجه خاصی به اقتصاد آموزش وپرورش شده است زیرا اقتصاد آموزش و پرورش یکی از رشته‌های بسیارمهمی است که کمتر جای پای آن را در این وزارتخانه دیده بودیم وبنده با انتساب مشاور وزیر درآموزش و پرورش این گام را آغاز کردم.

وی همچنین ادامه داد: در دل اقتصاد آموزش وپرورش پیدا کردن منابع جدید و افزایش بهره وری و مدیریت ومنابع آموزش وپرورش دنبال شده است وامروزبسته حمایتی برای مدارس غیر دولتی به مناطق آموزش و پرورش ابلاغ شده که به موجب این بسته آموزش وپرورش آمادگی دارد از مدارس غیر دولتی  حمایت جدی کند وزمینه توسعه مشارکت‌ها را در ابعاد آموزش وپرورش فراهم نماید.

فانی  گفت: اقدامات بسیار خوبی برای پرنشاط کردن محیط مدرسه در ابعاد پرورشی، تربیت بدنی، قرآن، نهج البلاغه، آشنایی دانش آموزان با اهل بیت و آثار استاد مطهری، ساده سازی کتابهای استاد مطهری درسطح فهم دانش‌آموزان برای تربیت اجتماعی آنان وتقویت جامعه‌پذیری دربین دانش‌آموزان درمعاونت پرورشی وتربیتی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه امضای تفاهم نامه با نهادها و دستگاه‌ها اقدام پسندیده‌ای است افزود: تفاهم نامه با وزارت ورزش و جوانان ، صنعت، معدن، تجارت ، شهرداری، راه وشهرسازی ، سازمان محیط زیست، معاونت حقوقی ریاست جمهوری از جمله تفاهم‌نامه‌هایی است که دریک سال اخیر تدوین شده و ما  آماده اجرایی کردن آن هستیم.

وی اضافه کرد: اتکا بر پژوهش ، نظارت کارشناسی ،‌ تحقیق و تدبر و اتخاذ تصمیم مبتنی بر پژوهش وکارکارشناسی وحرکت آرام اما حساب شده و بدون برگشت از جمله سیاستهایی است که ما درنظام برنامه ریزی در آموزش و پرورش دولت یازدهم دنبال نمودیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش امروز هر کشور آیینه تمام نمای آینده آن کشوراست گفت: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش امروز بازدهی آینده را به همراه دارد زیرا بالاتری سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری درآموزش وپرورش است وما امیدواریم همانطورکه دردولت یازدهم درتنظیم بودجه 93 افزایش 26 درصدی را برای این وزارتخانه لحاظ نموده در حالی که بودجه دولت رشد 11 درصدی داشته است درتدوین بودجه 94 و تدوین برنامه ششم توسعه کشور، آموزش وپرورش از اولویت جدی تری برخوردار باشد.

گفتنی است در این مراسم با حضور رئیس جمهور از کتابهای جدید الاتالیف پایه‌های چهارم وهشتم رونمایی شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، فرهنگ ، عنوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
ما به خدا توکل کرده ایم با این حقوق های کم شما ماا نه پس انداز داریم البته بعد 20سال نه به جایی میرسیم فقط اینو بگم که با این شغل معلمی ابرویی برای ما تو درو همسایه وفامیل و اجتماع و زن وبچه و.........نمونده حالا شما به فکر بازده درسی تو کلاسها هستین
Iran (Islamic Republic of)
خرم
۱۳:۴۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
نگران نباشید همه چی آرومه !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
سالی که نکوست از بهارش پیداست با این بیمه ای که امسال فرهنگیان دارند ببین در ادامه چه بلایی بر سرشان میارند
-
فرخی
۱۲:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
در این یکسال با توجه به تورم بالا هیچ طرح معیشتی یا افزایش حقوقی انجام نگرفته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
با این طرح معیشت معلمان بهتر میشود؟یعنی میشه معلما بدون دغدغه فکری برن سر کلاس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس 6
۱۱:۵۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
آقا ی وزیر خوب شد طرح استیضاح شما در مجلس عنوان بشه تا یک تکونی به خودتان بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
سلام- سرنوشت معلمان پیمانی سال89 که هنوزاحکام رسمی آزمایشی دریافت نکردند(البته آقای حاجی بابایی وزیرسابق دستورآن راصادرکرده بودند که متوقف شد!!! وکسی نمی دونه چرا) به کجا خواهدرسید؟؟؟؟
Germany
ساسان
۱۰:۴۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
با سلام من خودم در یک خانواده فرهنگی هستم و مادرم یک معلم ریاضی حرفه ای و با سابقه است،من فکر میکنم این طرح رتبه بندی اگر اجرا شود به راحتی می تواند رابطه ی دوستی و رفاقت بین معلمان با یکدیگر و معلمان با کادر مدیریتی را به شدت خراب کند،آقای وزیر آخر این چه طرحی است،خدمت باشگاه خبرنگاران عزیز عرض کنم این طرح چون مستقیما روی حقوق و درامد معلمان اثر دارد اون نشاطی را که آقای وزیر دنبالش هست را به همراه نمیاورد،درسته که کیفیت حق دانش آموزان است اما معلمانی که به خاطر معیشت زندگی مجبورند که به چند کارگی دست بزنند آیا طرح رتبه بندی درست است؟خوب این معلم به خاطر فشار زندگی معلومه که روی کیفیت تدریسش اثر میگذارد.امیدوارم که آقای وزیر همه چیز را بررسی کرده باشند و این طرح را دنبال کنند.
-
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۳
اقای فانی فکری به حال باز نشستگان اموزش و پرورش کنید که دارن فنا می شوند!!!!
آخرین اخبار