تجمیع یک شبه، بیمه‌ها را متلاشی می‌کند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم روز پزشک در مورد تجمیع بیمه ها گفت: تجمیع بیمه‌ها قانون است و همه ملزم به تبعیت از آن هستند اما تجمیع یک‌ شبه سبب متلاشی شدن بیمه‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، علی ربیعی در حاشیه مراسم روز پزشک که دیشب برگزار شد  در جمع خبرنگاران در مورد طرح تحول نظام سلامت گفت: عده‌ای تصور می‌کردند که طرح تحول سلامت زودبازده است که این طور نیست و دولت با هماهنگی‌های بنیادین میان دستگاه‌ها امکان  بهتر اجرا شدن طرح تحول را دنبال می‌کند.
 
وی در مورد افزایش داروهای تحت پوشش بیمه و تعرفه‌های پزشکی گفت:‌ اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است و در خصوص تعرفه‌ها با وجود اینکه افزایش آن برای بیمه‌ها کمرشکن بود اما چون اصلاح ساختار نیاز به آن داشت؛ انجام شد.
 
 وی در ادامه با بیان اینکه برای تعرفه‌ها تأکید بیشتر روی K جراحی است؛افزود: این افزایش به معنای پرداخت از جیب مردم نخواهد بود و بار مالی آن بر دوش بیمه قرار خواهد گرفت.
 
به گفته وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی افزایش منطقی تعرفه‌ها کاهش هزینه‌ها را در پی دارد زیرا ارجاعات بیش از اندازه را کاهش داده و  دریافت غیرمتعارف را از بین می برد.
 
 ربیعی با اشاره به اینکه 60 درصد از محل یک درصد ارزش افزوده هم میان بیمه ها توزیع شد تا در اختیار داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها قرار گیرد ادامه داد:اقدام اولیه در تجمیع بیمه‌ها الکترونیکی کردن خدمات ارائه شده در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی خواهد بود و اقدام دوم الکترونیکی کردن دفترچه‌های بیمه است.
 
 وی در مورد بسته حمایت غذایی خانوارها  نیز خاطرنشان کرد: از 7 میلیون و 500 هزار خانوار مستحق تا کنون به 7 میلیون و 200 هزار خانوار این بسته تعلق گرفته است .

وی با بیان اینکه به دنبال شناسایی خانوارهای نیازمند بیشتری هستیم ،یاد آور شد:با وجودیکه منابع ما محدود است و فقط 2 هزار و 400 میلیارد تومان بودجه داریم که 300 میلیارد تومان آن به توزیع شیر در مدارس اختصاص یافته است؛اما  از بانک اطلاعاتی استفاده می‌کنیم تا 2 میلیون خانوار مستحق را به 7 میلیون و 500 خانوار اضافه کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار