اردبیل/

الحاق منطقه آزاد ارس به شمال اردبیل تجارت را رونق می دهد

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: الحاق منطقه آزاد تجاری ارس به شمال استان اردبیل تجارت در این منطقه را رونقی مضاعف می‌بخشد تا پارس‌آباد و بیله‌سوار متحول شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ ایرج بیگدلو در جلسه مدیران اجرایی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت:‌ در سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور به استان اردبیل به صورت شفاف خواستار پیگیری مسئولان کشوری و استانی برای تحقق منطقه آزاد تجاری پارس‌آباد شدند تا با الحاق این منطقه به منطقه آزاد تجاری ارس در این شهرستان مرزی تحول جدی رقم بخورد.

وی پارس‌آباد را مستحق‌ترین منطقه برای پیوستن به این منطقه آزاد تجاری و صنعتی اعلام کرد و گفت: هر چند برخی اقدامات اساسی و زیربنایی در این مسیر به عنوان رویکرد اولیه مورد نیاز است اما قطعاً با تلاش مسئولان استانی و کشوری در کمترین زمان شاهد تحقق این منطقه و توسعه و اتصال پارس‌آباد به منطقه آزاد ارس می‌شویم.

فرماندار پارس‌آباد سفر مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد را به پارس‌آباد یادآور شد و افزود: در بازدید هوایی که از اصلاندوز، تازه‌کند و پارس‌آباد به عمل آمد محوریت پیوستن این مناطق به منطقه آزاد تجاری ارس مورد تأیید قرار گرفت و قرار شد مقدمات آن هر چه سریع‌تر به وجود آید.

بیگدلو در ادامه بیان کرد: اگر این منطقه شکل بگیرد، پارس‌آباد می‌تواند دروازه ورود به آسیای میانه از جنبه‌های تجاری و اقتصادی باشد که با برخورداری از معافیت‌های گمرکی و مالیاتی، افزایش ارزش افزوده املاک و مستغلات، واردات خودروهای خارجی بدون عوارض، راه‌اندازی صنایع تکمیلی و تبدیلی و توسعه جاده‌های مواصلاتی از جمله برجستگی‌های این امر است.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: پارس ، آباد ، منطقه ، آزاد ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.