یاسوج/

برگزاری جشنواره های دهه کرامت تجلی عشق مردم به اهل بیت (ع) است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری جشنواره های مختلف دهه کرامت در این استان اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره ها تجلی عینی عشق مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

امین کمالوندی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: امسال دوازدهمین سالی است که جشنواره های دهه کرامت نمود عینی پیدا کرده و با تبلیغات انجام شده مردم کهگیلویه و بویراحمد به خوبی از مدت زمان برگزاری جشن های دهه کرامت اطلاع کامل دارند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) متولی برنامه های دهه کرامت است، این جشنواره بزرگ در 32 استان کشور با احتساب کرمان و کرمان جنوبی در 81 نقطه دنیا شامل 85 کشور نیز برگزار می شود.
کمالوندی با اشاره این که جشنواره دایمی ˈشعر فارسی رضویˈ پنجم شهریور امسال به میزبانی شهرستان دنا برگزار می شود، اظهار کرد: دبیرخانه دایمی جشنواره ˈشعر محلی رضویˈ نیز در بهمئی قرار دارد و این شهرستان 9 شهریور سالجاری همچون سالهای گذشته میزبان شاعران محلی شعر رضوی است.

دبیر جشنواره های رضوی در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دومین جشنواره ˈعفاف و حجابˈ در فرهنگ رضوی ششم شهریور در چرام برگزار می شود.

وی ابراز داشت: شهرستان باشت نیز برای سومین سال پیاپی 11 شهریور امسال میزبان جشنواره داستان کوتاه 55 کلمه ای رضوی خواهد بود.

کمالوندی با اشاره به اینکه شهرستان لنده هفتم شهریور سالجاری میزبان سومین جشنواره پیامک های رضوی است، گفت: چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی ˈدعای بارانˈ نیز هشتم شهریور در شهرستان گچساران برگزار می شود.
وی چهارمین جشنواره خوشنویسی حدیث ˈسلسله الذهبˈ که 10 شهریور امسال در شهرستان کهگیلویه برگزار می شود را از برنامه های دهه کرامت در این استان عنوان کرد.

کمالوندی افزود: سومین جشنواره ˈشیرخوارگان رضویˈ 12 شهریور امسال نیز در یاسوج برگزار و نوزادانی که به نام مبارک ˈرضاˈ نامگذاری می شوند با لوح تقدیر و هدایایی از آنها تجلیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزاری همایش پیاده روی و ˈاحیاء جاده ولایتˈ را از دیگر برنامه های دهه کرامت در این استان دانست و گفت: با توجه به این که شهر مارگون در مسیر کاروان حضرت امام رضا (ع) واقع شده همه ساله مردم این شهر و روستاها و بخش های همجوار با پای پیاده مسیر دو کیلومتری از شهر مارگون تا حرم بی بی خاتونین (س) را طی می کنند.

کمالوندی با اشاره به اینکه سومین جشنواره ملی ˈآیین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضویˈ از 9 تا 11 شهریور امسال به میزبانی شهر یاسوج برگزار می شود، افزود: فراخوان این جشنواره به سراسر کشور ارسال شده است.

وی اظهار کرد: همه ساله بیش از 60 اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال که 10 اثر برگزیده انتخاب و در سه نقطه شهر یاسوج به نمایش در می آیند.

کمالوندی عنوان کرد: علاوه بر این جشنواره ها جشن های مردمی نیز در 200 مسجد و کانون فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
وی ابراز داشت: امسال نیز براساس ظرفیت مساجد در هر شهرستان جشن هایی با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد در خیابان های نزدیک به مساجد شهرستان ها برگزار می شود.

دبیر جشنواره های رضوی در کهگیلویه و بویراحمد برگزاری مراسم استقبال از دوندگان رضوی با عنوان ˈزیر سایه خورشیدˈ را از دیگر برنامه های دهه کرامت در این استان عنوان کرد.
برچسب ها: جشنواره ، دهه ، کرامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.