آرشیو قرآن‌های جهان روی گوشی‌های همراه می آید

شرکت «آیفون اسلام» مصر آرشیو قرآن‌های چاپ‌شده مشهور در جهان را به صورت دیجیتال روی سیستم « IOS» گوشی‌های همراه قرار می‌دهد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، این شرکت اعلام کرد: این طرح با هدف دستیابی به نسخه‌های الکترونیکی با کیفیت از همه قرآن‌های چاپ‌شده در جهان اجرا می‌شود و آرشیو الکترونیکی قرآن‌های سراسر جهان خواهد بود.

آیفون اسلام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با مؤسسات و مسلمانان سراسر جهان ارتباط برقرار خواهیم کرد تا قرآن‌هایی را که دارند، برای ما ارسال کنند و ما نیز پس از جمع‌آوری، نسخه دیجیتال این قرآن‌ها را تولید و فراهم کنیم.

این شرکت تأکید کرد: این نسخه‌های دیجیتال مرجعی برای مسلمانان خواهد بود و آنان می‌توانند به آن مراجعه کرده و قرآن‌هایی را که در جهان چاپ شده است در آن مشاهده کنند.

شرکت «آیفون اسلام» شرکتی مصری است که در سال 2007 میلادی هم‌زمان با راه‌اندازی اولین نسل گوشی‌های اپل (آیفون) فعالیت خود را آغاز کرد، این شرکت در ارائه برنامه‌های عربی و اسلامی فعالیت‌هایی داشته است.

«IOS» سیستم عامل تلفن همراه است که در ابتدا برای آی‌فون و آی‌پاد تاچ توسعه داده می‌شد، از آن زمان به بعد برای استفاده در سایر دستگاه‌های شرکت اپل مانند آی‌پد و اپل تی‌وی  نیز گسترش یافت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار