"عبدالله باکیده":

تداوم جشنواره یاس می‌تواند اتفاقات خوبی برای سینما رقم بزند

عبدالله باکیده از کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینما یادآور شد: جشنواره فیلم‌های ویدئویی قطعا می‌تواند استعدادیابی کند، به نظرم از این جشنواره، فیلم اولی‌های زیادی می‌توانند وارد عرصه سینما شوند و تداوم این جشنواره می‌تواند باعث اتفاقات خوبی شود.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از دومین ستاد خبری جشنواره فیلم های ویدئویی  (یاس)؛ «عبدالله باکیده» کارگردان و تهیه کننده سینما  عنوان کرد: در یک دوره از جشنواره فیلم فجر به عنوان هیات داوران حضور داشتم و از همان موقع پیشنها دادیم با توجه به حجم انبوهی که فیلم های ویدئویی دارند برای آنها جشنواره ای جداگانه برگزار شود.

کارگردان «تو را دوست دارم» یادآور شد: آنچه در این جشنواره مهم است، این است که جشنواره فیلم های ویدئویی تهران (یاس) برخورد بیننده با فیلم  و توقعات آنها را مشخص می کند.

باکیده در ادامه درباره این جشنواره گفت: اگر جشنواره فیلم های ویدئویی (یاس) به خوبی برگزار شود و در هیات داوری تصمیمات خوبی گرفته شود می تواند، اشتیاقی به وجود آورد تا فیلمسازان اول بتوانند کارشان را از این جشنواره آغاز کنند.

کارگردان «صلیب طلایی» با بیان اینکه جشنواره فیلم های ویدئویی قطعا می تواند استعدادیابی کند، گفت: به نظرم از این  جشنواره فیلم اولی های زیادی می توانند وارد عرصه سینما شوند.  به عنوان مثال احسان عبدی پور برخاسته از همین جشنواره است که فیلم های بسیار خوبی ساخته که حتی در جشنواره های بین المللی هم درخشیدند بنابراین تداوم این جشنواره می تواند باعث اتفاقات خوبی شود.

باکیده درباره اهمیت فیلم های ویدئویی نیز گفت: نیمی از تولیدات فیلم های جهان فیلم های ویدئویی هستند که از همان ابتدا برای نمایش در تلویزیون و یا اکران های خاص ساخته می شوند که در سینماهای خصوصی اکران می شوند اما در ایران این نوع فیلمسازی ابتدا از تلویزون آغاز و بعد گسترش پیدا کرد به همین دلیل هم مانند دیگر کشورها فیلم های ویدئویی دیده نمی شوند.

وی درباره کیفیت فیلم های نمایش خانگی نیز گفت: فیلم های نمایش خانگی معمولا از تلویزیون 42 اینچ پخش می شوند به همین دلیل کیفیت آنها در همان مقدار باقی می ماند اما اگر این نوع فیلم ها برای نمایش های بزرگ تر ساخته شوند قطعا در کیفیت تصویری و انتخاب بازیگر هم تاثیرگذار خواهند بود و بازگشت سرمایه هم صورت خواهد گرفت.

کارگردان«پوتین» خاطرنشان کرد: متاسفانه تولیدات نمایش خانگی در حال حاضر در سطح نازلی قرار دارند و تغییری در آنها ایجاد نمی شود مگر اینکه نهادی پشت آنها قرار گیرد و از آنها حمایت کند.

باکیده درباره بازار فیلم های ویدئویی نیز گفت: هر محصولی که خوب ساخته شود و دارای کیفیت بالا و جاذبه باشد، می تواند نه تنها در داخل بلکه در خارج از ایران هم بازار خوبی داشته باشد. همانطور که می دانید مرجان اشرفی زاده در همین جشنواره بود که درخشید و فیلم هایش به جشنواره های خارجی راه پیدا کرد و دیده شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه قاچاق فیلم ها به صورت کپی روز به روز افزایش پیدا می کند، افزود: این کار غیراخلاقی لطمه زیادی به بخش فرهنگی وارد می کند زیرا با نازلترین ابزار فیلم ها کپی می شوند و از کیفیت آثار کاسته می شود ضمن اینکه با نازلترین قیمت در اختیار مردم قرار می گیرد و مردم هم می خرند زیرا می خواهند فیلم ها را ببینند.نهادی از بالا باید نوع مبارزه را به صورت گسترده پیگیری کند.  


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار