تجزیه عراق، موجب از بین رفتن هویت ملی و اصالت عربی خواهد شد

وحدت و یکپارچگی در کشور، موجب همبستگی ملت است، ولی تجزیه و تقسیم، موجب از بین رفتن هویت ملی و اصالت عربی که از مدت ها پیش به بازی گرفته شده است، می گردد

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الوطن"؛ ملت عراق؛ هیچ علاقه ای به کلمه فدرالی و امثال آن ندارد، چراکه این مفهوم بر هیچ یک از کشورهای عربی جز در ذهن آمریکایی ها و اسرائیلی ها منطبق نیست... صرف استفاده از این گونه مفاهیم در نزد ملت عرب، بسیار مضرت بار و هلاکت بار است.

در ذهن خود، به دنبال یافتن وحدت میان دو طرف عربی و یا مجموعه ای از طرف ها، بودیم، ولی اساسا تلاشی بیهوده بود... اسرائیل، مدت هاست که علیه این اتحاد، کار کرده و درست است که تفرقه ی موجود از نتایج توافقنامه ی "سایکس پیکو"است، ولی بخشی از آن، از اندیشه غرب در خصوص چگونگی تکه تکه کردن کشورهای عربی، متناسب با هر مرحله، ناشی می‌شود. 

معاون رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن، بدون استعانت از دوره اشغالگری این کشور در عراق، از ایده ی تجزیه عراق، سخن نمی گوید، بلکه او سخنانی که از طرف دولتمردان آمریکا در هنگام اشغالگری در عراق گفته می شد را تکرار می‌کند.

زمانیکه آمریکا در مقابله با مقاومتی که با این طرح روبه رو بود، شکست خورد و ماندگاری خود در آن را غیر ممکن یافت، به فکر تجزیه ی عراق با اقدامات انفجاری و نشانه رفتن وحدت آن به عنوان مقدمه ای برای دنیای عرب که از طرح تجزیه طلبانه ی سایکس پیکو نیز تجاوز می‌کند.

مایه تاسف است که تجزیه طلبان ار طرفداران وحدت بسیار بیشتر است...وحدت و یکپارچگی در کشور، موجب همبستگی ملت است، ولی تجزیه و تقسیم، موجب از بین رفتن هویت ملی و اصالت عربی که از مدت ها پیش به بازی گرفته شده است، می گردد؛ از آنجایی که اصالت عربی بدون اسلام وجود ندارد و به یکدیگر وابستگی دارند، در نتیجه، ما با خطری تحمیلی با عنوان فرقه گرایی و اختلاف افکنی مذهبی روبه رو هستیم...و مصیبت بار از آن، امید دادن به رژیم صهیونیستی برای حاکمیت بر منطقه و ماندگاری طولانی مدت است.

این طرح جو بایدن، درواقع جزئی از همان برنامه ی بزرگی که با ماهیت دیدگاه صهیونیستی-آمریکایی نسبت به وطن عربی هماهنگی دارد است؛ ما باید بر استفاده از تعبیر "وطن عربی" در مقابله با اصطلاحات تجزیه طلبانه و حتی اصطلاحاتی مانند "دولت خلافت" و یا "دولت اسلامی" که این روزها متداول شده، اصرار ورزیم؛ بنابراین، طرح بایدن، تلاشی است برای تثبیت داعش در منطقه و واقعی جلوه دادن آن، به گونه ای که امکان تغییر ان وجود ندارد و آن در واقع جزئی از طرح فدرالی حاکم بر مردم عراق است.

در هر صورت، این طرح درواقع همان طرح قدیم است که با عنوان خاورمیانه ی جدید و یا بزرگ مطرح می‌شده است.

قبول این طرح بایدن و یا مانند آن، بسیار سخت است و پیشاپیش می‌گوئیم که ملت عراق در برابر آن، مقاومت خواهد کرد، همانطور که برای مقابله با داعش آمادگی کامل دارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار