خشایار الوند:

بسیاری از فیلمسازان مطرح از فیلم‌های ویدئویی برخاسته‌اند

فیلمنامه نویس سریال"پایتخت ۳" گفت: بسیاری از فیلمسازان مطرح کارشان را با ساخت فیلم‌های ویدئویی آغاز کرده‌اند. بنابراین نمی‌توان گفت این نوع فیلم‌ها از اهمیت کمی برخوردار هستند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ "خشایار الوند" فیلمنامه نویس درباره اهمیت فیلم‌های ویدئویی به ستاد خبری جشنواره فیلم یاس گفت: متاسفانه ما هنرمندان از اهمیت فیلم‌های ویدئویی کاسته ایمیرا فیلم ویدئویی ابتدا برای پخش از تلویزیون طراحی شد اما آنقدر به کمیت اهمیت دادیم که کیفیت پایین آمد. 

وی در ادامه افزود: فیلم‌های ویدئویی زیادی برای پخش از تلویزیون ساخته شد اما پخش نشده است و در آرشیو‌ها باقی مانده و نسبت به سرمایه گذاری که صورت گرفت نتیجه مطلوبی نداشت. 

فیلمنامه نویس «پایتخت ۳» در ادامه خاطرنشان کرد: فیلم‌ها و سریال‌های زیادی در نمایش خانگی ساخته شد اما تنها تعداد معدودی از آن‌ها کیفیت خوب و بالای داشت و اکثر آن‌ها کیفیتشان پایین بود و به همین دلیل اعتماد مخاطب از آن‌ها سلب شد و این محصولات ارزش واقعی پیدا نکردند. 

الوند با بیان اینکه خوشحالم که جشنواره‌ای مستقل برای فیلم‌های ویدئویی برگزار می‌شود افزود: بهتر است در کنار این جشنواره هیاتی هم به حجم سرمایه گذاری‌های انجام شده و خروجی آن رسیدگی کند تا به کیفیت لازم برسیم. 

فیلمنامه نویس «قهوه تلخ» در ادامه افزود: باید نظارت‌های دقیقی بر روی این نوع فیلم‌ها وجود داشته باشد تا برای یک بار پخش و یا برای بایگانی ساخته نشود زیرا این فیلم‌ها خوراک فرهنگی هستند.

وی درباره بازار خارجی فیلم‌های ویدئویی در کشورهای دیگر نیز گفت: فیلم «ساخت ایران» که در شبکه نمایش خانگی ساخته شد در شبکه تهران با بازخورد بسیار خوبی مواجه شد ضمن اینکه در خارج از ایران هم توانست مخاطبان زیادی را جذب کند. 

وی ادامه داد: اگر راهکاری وجود داشته باشد تا این فیلم‌ها به آنسوی مرز‌ها راه پیدا کند بسیار خوب است زیرا در کشورهای دیگر هم مشاهده شده که مخاطب زیادی دارد و سود خوبی هم برای سرمایه گذاران و پخش کنندگان آن خواهد داشت ضمن اینکه محصولات فرهنگی ایران را دوست دارند. 

فیلمنامه نویس «ویلای من» با بیان اینکه جشنواره فیلم ویدئویی می‌تواند بستری برای علاقمندان به فیلمسازی باشد افزود: به دلیل راحت‌تر بودن و کم خرج بودن این نوع فیلم‌ها می‌تواند کارشان را با ساخت این نوع فیلم‌ها شروع کنند اما باید توجه داشت که نباید با دید ساده و سهل انگاری به این فیلم‌ها نگریست.
 
وی در ادامه افزود: فیلم‌های ویدئویی اهمیت زیادی دارند و نباید بدون برنامه ریزی دست به ساخت آن‌ها زد ضمن اینکه بسیاری از فیلمسازان مطرح کارشان را با ساخت فیلم‌های ویدئویی آغاز کرده‌اند. بنابراین نمی‌توان گفت این نوع فیلم‌ها اهمیت کمی دارند. 

الوند خاطرنشان کرد: اگر بازاری برای فیلم‌های ویدئویی وجود داشته باشد بسیار خوب است اما همین موضوع به سیاستگذاری‌های کلان برمی گردد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فیلم ، نامه ، ویدئو ، سریال ، ساخت ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار