وزیر بهداشت در مراسم بزرگداشت روز پزشک و داروساز در بجنورد:

باید کانون توجه جامعه پزشکی ، مردم و مشکلات مردم باشد

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی از جامعه پزشکی خواست که مردم و مشکلات مردم را کانون توجه خود قرار دهند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، سید حسن هاشمی در مراسم بزرگداشت روز پزشک و داروساز که در تالار فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار شد خطاب به جامعه پزشکی اظهار داشت : باید سعه صدر داشته باشیم و از هیچ چیز ناراحت نشویم زیرا مردم قدرشناس ما هستند و ما نیز بایدکانون توجهمان مردم و مشکلات مردم باشد و به مردم هم در بیماری و هم در نگاه اجتماعی امید دهیم.

وی با بیان این که با اتحاد می توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم یادآور شد: پزشکان و جامعه پزشکی و همه کسانی که این لباس سپید را به تن دارند ،جملگی باور دارند که برگی از درخت نمی افتد مگر به اذن خداوند و حتماً تقدیر این بوده که در این لباس حاضر شویم و خدمت کنیم.

وی افزود :جامعه پزشکی مورد احترام مردم است و این امر را مرهون پزشکان بزرگ و پیشکسوتانی است که در روزهای سخت انقلاب حضور داشتند و اکنون نیز همراه نظام هستند.

وی توصیه کرد :اهل شعار نیستم ولی بدانیم که دنیا به خاطر جایگاه ایران عزیز به آن نیازمند است و ما ، هم از جهت امنیت و هم از جهت پیشرفت علمی در دنیا سر آمد هستیم.

 هاشمی تصریح کرد:ایران اسلامی مشکلات و دشمنانی دارد و با اتحاد می توان در برابر آن ها فائق آمد که نمونه آن دوران دفاع مقدس است و ما هم در حوزه سلامت باید دست به دست هم دهیم و به مشکلات مردم رسیدگی کنیم، نقایص خود را بر طرف نماییم و کمک کنیم که این حوزه با افتخار و سربلند به مردم شریف خدمت کند.

وی خاطرنشان کرد : وزارت بهداشت برنامه های خوبی دارد و در جهت ایجاد باور عمومی که دولت علاقمند به خدمت و تغییرات است موفق عمل کرده ایم و سال های پیش رو سال های خوبی است.

وزیر بهداشت با تاکید بر این به بخش خصوصی این مژده را می دهیم که وزارت بهداشت هیچ تفاوتی ما بین بخش خصوصی و دولتی قائل نیست، گفت : از همه کسانی که در حوزه سلامت کار می کنند تقدیر می کنیم وخود را موظف می دانیم که از همه این عزیزان حمایت کنیم و فقط اولویت ها متفاوت است و بااجرای طرح تحول نظام سلامت، فرصت های بسیار خوبی برای بخش خصوصی نیز فراهم می شود.

بر اساس این گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز ضمن تبریک  روز پزشک و داروساز تبریک با تاکید بر این که جامعه پزشکی جامعه ای ایثارگر است و این را در سالیان مختلف ثابت کرده است، گفت :پیشرفت جامعه پزشکی پس از انقلاب با سایر صنوف غیر قابل مقایسه است و این امر مرهون ایثار این مجموعه است زیرا با وجود مشکلاتی نظیر واقعی نبودن تعرفه ها و به موقع نبودن پرداختها ، جامعه پزشکی پیشرفت و رضایت بیمار و خداوند را فدای این مشکلات نکرده است.

گلمکانی  با بیان این که در استان بالغ بر 380 پزشک عمومی ، 200 پزشک متخصص و فوق تخصص و 130 داروساز مشغول به خدمت رسانی هستند، افزود:مفتخریم که نماینده عالی دولت سلامت محور در هفته دولت میهمان ما هستند .



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.