اگر آب نباشد....

بر اساس استانداردهای اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی هر نفر در روز می‌تواند یا 100 تیر آب تمام نیازهای آبی خود را مرتفع سازد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، میزان بارندگی در استانهای مختلف کشور نسبت به سالهای گذشته کاهش چشمگیری داشته است و این کاهش بارندگی زمینه‌ای است برای بروز فاجعه‌ای به اسم بی‌آبی و خشک‌سالی که قسمت اعظمی از شهرهای کشور را تهدید می‌کند.

تخریب باغات مجاور شهرها در بیشتر استانها عاملی جهت خشک سالی و افزایش دمای هوا در افزایش بی‌رویه آب در این استانها شده است.

کارشناسان بر این باورند که مصادیق هدر رفت آب بسیار زیاد است و روزانه میزان زیادی از آب شرب جهت مصارف نادرست اتلاف می‌شود.

هزینه‌های مصرفی برای تصفیه‌ آب و تبدیل آن به آب به صورت بیهوده استفاده کنیم در این شرایط زمانی نیز حتی آب دادن به درختان از آب شرب نیز از موارد اتلاف آب به حساب می‌آید.

در حالی که گزارشات جهانی حاکی از آن است که یک میلیارد نفر از جمعیت جهان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند متاسفانه در ایران قدر این نعمت خداوندی به هیچ وجه دانسته نمی‌شود و به راحتی به هدر می‌رود.

این جولان بی‌آبی زمانی جدی‌تر به نظر رسید که شرکت آب تهران اعلام داشت که ذخیره آبی سدهای لار و لتیان به مهرماه هم نمی‌رسد و این یک هشدار مهم برای ساکنان شهر تهران است اگر چه زنگ این هشدار برای سایر استانهای کشور نیز به صدا در آمده است.

کارشناسان درباره بحران بی‌آبی هشدار داده و اعلام کردند اگر وضع به همین منوال پیش رود آب به عنوان یک کالای تجاری به حساب می‌آید و زمانی می‌رسد که کشورها برای تهیه آب با یکدیگر مجبور به جنگ شوند.

اما اگر فرهنگ‌سازی لازم در انی جهت صورت گیرد دیگر نیاز به جنگ نیست افراد باید این را بدانند که صورت گیرد دیگر نیاز به جنگ نیست افراد باید این را بدانند که صرفه‌جویی نیاز به کم مصرف کردن ندارند بلکه با مصرف صحیح و جلوگیری از هدر رفت آب می‌توان میزان مصرف را کاهش داد.

مسئولین و کارشناسان در این راستا باید راهکارهای موجود جهت کاهش مصرف را شناسایی کنند و آن را به شهروندان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/     

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۲۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
بد نیست
آخرین اخبار