ارومیه/

لزوم ایجاد اشتغال جایگزین کشاورزی در آذربایجان غربی

نماینده مردم در ارومیه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خشکی دریاچه ارومیه ایجاد اشتغال جایگزین کشاورزی در آذربایجان غربی امری الزامی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، نادر قاضی‌پور در آئین افتتاحیه شرکت آدا پلاست ارومیه، اظهار داشت: با فعال شدن معادن جدید در آذربایجان غربی و توسعه صنایع معدنی، بخش قابل توجهی از نیروی تحصیل کرده استان جذب این بخش‌ها خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه محوریت اشتغال آذربایجان غربی در بخش کشاورزی است در حال حاضر با توجه به مشکل خشکی دریاچه ارومیه باید از توسعه بخش کشاورزی جلوگیری شده و یک اشتغال جایگزین در نظر گرفته شود.

وی، گسترش بخش معدنی این استان را یکی از راهکارهای مهم در به وجود آمدن ایجاد اشتغال جایگزین عنوان کرد و افزود: باید توجه ویژه‌ای به این بخش در استان صورت بگیرد.

وی با تقدیر از مدیر عامل شرکت آریا پلیمر در به وجود آمدن یک اشتغال برای جوانان ارومیه، خطاب به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گفت: از صنعت و معدن استان انتظار می‌رود زمینه‌های لازم برای راه‌اندازی کارخانه‌های تولیدی بزرگ‌تری را در این استان فراهم کنند.

قاضی‌پور، بیکاری را یکی از مهم‌ترین معضل این استان عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی کارخانه‌های بزرگ را در این استان یکی از راهکارهای مهم برای مقابله با بیکاری است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود در به وجود آمدن کارخانه‌های تولید بزرگ در این استان مسئولان ما را همراهی کنند.

عملیات احداث کارخانه گروه شرکت آریا پلیمر ارومیه از سال 91 آغاز شده و امروز توسط معاون صنعت، معدن و تجارت و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

برچسب ها: کشاورزی ، مردم ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.