مردان بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند

براساس بررسی‌های انجام شده از هر 300 نفر جمعیت، یک نفر به بیماری تشکیل لخته‌های حاد خونی دچار می‌شود و شیوع این بیماری در مردان بیشتر از زنان است.

کیوان احدزاده متخصص هماتولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  افزود: در یک نگاه کلی باید گفت که نداشتن فعالیت بدنی مناسب، رعایت نکردن الگوهای غذایی مناسب و عوامل ژنتیکی، به عنوان مهمترین عوامل بروز لخته‌های خونی مطرح هستند. 
وی گفت: بیماری لحته‌های خونی از جمله بیماری‌هایی است که شیوع آن در سالهای اخیر به شدت افزایش یافته و با مرگ بالایی همراه بوده است. 

احدزاده تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده از هر 300 نفر جمعیت، یک نفر به بیماری تشکیل لخته‌های حاد خونی دچار می‌شود و شیوع این بیماری در مردان بیشتر از زنان است. 

وی یادآور شد: بسیاری از افراد مبتلا به لخته‌های خونی تنها در یک نقطه از بدنشان دچار این بیماری نیستند بلکه تعداد قابل ملاحظه‌ای از افراد مبتلا در بخش دیگری از بدن خود نیز به این عارضه مبتلا هستند. 

احدزاده با اشاره به لزوم پیشگیری از تشکیل لخته‌های خونی، خاطر نشان کرد: داشتن یک سبک زندگی سالم و فعال به ویژه داشتن تحرک و فعالیت بدنی،‌ پرهیز از روغن‌های نباتی و داروهای شیمیایی بدون تجویز پزشک، مصرف سبزی و میوه و جلوگیری از چاقی و اضافه وزن، از مهمترین راهکارها برای پیشگیری از بیماری ایجاد لخته‌های خونی است. 


انتهای پیام/ 

برچسب ها: لخته خونی ، مردان ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.