تلاش دو مربی بر روی قله‌ای ۶۰۷۰ متری در هیمالیای «هندوستان»

محمود هاشمی و حسین مقدم دو تن از مربیان کوه‌نوردی کشورمان که برای حضور در کمپ کوه‌نوردی عازم هندوستان شده‌اند تلاشی ارزشمند را بر روی قله‌ای بی نام در هیمالیایی هندوستان صورت دادند

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  این قله بی نام که ۶۰۷۰ متر ارتفاع دارد بر روی یخچال باراشیگری واقع شده و نزدیکترین شهر به آن مانالی نام دارد و از شهر مانالی تا کمپ اصلی یک روز با خودرو تا منطقه باتال و سه روز پیاده روی جهت دستیابی به کمپ اصلی در ارتفاع ۴۷۰۰ متری راه است. در این صعود که به مدت دو روز زمان برد، دو مربی مذکور تنها تا ارتفاع ۵۸۰۰ متری آن بالا رفتند و بدلیل خرابی هوا، دید نامناسب و باد و بارش مجبور به بازگشت شدند.

روز نخست صعود بارگذاری تا ارتفاع ۵۳۰۰ متری صورت گرفته و ایشان به کمپ اصلی باز می گردند و پس از یک روز استراحت صبح روز سوم ساعت ۴ بامداد تلاش برای صعود قله آغاز می شود که در مجموع ۲۱ طول طناب در شیبی که حداکثر آن ۶۵ تا ۷۰ درجه بوده تا ساعت ۱۴ ادامه میابد.

در این تلاش ۱۲۰ متر طناب ثابت در مسیر کارگذارده می شود و از ابزارهایی چون پیچ و نبشی برف و در قسمت سنگی شفت و فرند استفاده شده است.

​لازم به ذکر است کلیه مربیان حاضر در کمپ هیمالیای هندوستان هم اکنون به نزدیکترین شهر بازگشته اند. ​

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار