از CRT های قدیمی تا تلویزین ها ی منحنی

در این گزارش برای شما از فناوری crt ها و تا تلویزیون های تخت می گوییم و همچنین از فناوری curved و اینکه نسل منحنی ها با چه شعاعی بهترین دید را برای شما به وجود می آورند و در آخر برای آنها که می خواهند تلویزین خریداری کنند مرکزی را معرفی می کنیم که هدفش نه فروش بلکه معرفی محصولات مختلف است، جایی که مرکز خرید نیست فروشنده ای هم درکار نیست، مشاوران منتظر شما هستند تا شما را با تلویزیون های مختلف و فناوری آنها بیشتر آشنا کنند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ پای صحبت کارشناسان که بنشینیم، نسل تلویزین های crt را اشتباهی در صنعت تلویزیون می دانند، می گویند خیلی زودتر از این حرف ها تلویزیون های تخت می توانست وارد بازار شود، اما خریداران قبول نمی کردن، برای بازار آن زمان تکنولژی تلویزیون های تخت کاربردی نبود، امروز هم با ظهور فناوری تلویزون های منحنی به نظر می رسد که تلویزیون های تخت هم کم کم دارد قدیمی می شود.



در این گزارش برای شما از فناوری
crt ها و تا تلویزیون های تخت می گوییم و همچنین از فناوری curved و اینکه نسل منحنی ها با چه شعاعی بهترین دید را برای شما به وجود می آورند و در آخر برای آنها که می خواهند تلویزین خریداری کنند مرکزی را معرفی می کنیم که هدفش نه فروش بلکه معرفی محصولات مختلف است، جایی که مرکز خرید نیست فروشنده ای هم درکار نیست، مشاوران منتظر شما هستند تا شما را با تلویزیون های مختلف و فناوری آنها بیشتر آشنا کنند.

چرا crt ها نامشان بد در رفته است؟

بیش از یک گزارش می توان در مورد مضرات مانیتور و تلویزیون های crt نوشت، اول لیست گام های اشتباه لامپ های crt شعاع الکترونی است که در هر ثانیه پنجاه بار و حتی بیشتر از ان ساطع می شود، می تواند باعث کاهش سوی چشم، ابتلا به انواع سرطانها هم شود.


اما از دیدگاه دوم راحتی کاربر است، تلویزیون های crt با صفحه ی محدب که به تلویزیون های osd هم شهره بودند با میدان دید کم و از دست دادن جزئیات تصویر در گوشه ها منجر به نارضیاتی کاربران می شدند، این نقص بزرگ تلوزیون های محدب بود که شده است نقطه ی قوت تلویزیون ها منحنی امروزی، اما تلویزیون های صفحه تختی که با تکنولوژی crt کار می کردند همین مشکلات را داشتند.

در کنار ساختار فنی، ظاهر تلویزیون ها هم به نحوی در کیفیت آنها تاثیر گذارند، همانظور که در ابتدای گزارش هم به آن اشاره شد از مشکلات تلویزیون های محدب عدم ننمایش مناسب تصویر بلاخص در زوایای تلویزین است، امری که در مورد تلویزیون های تخت وضع کمی بهتر شد و حالا با ظهور فناوری تلویزیون های منحی بهترین کیفیت در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.



چرا تلویزیون های منحنی ؟
در چند وقت گذشته بیلبورد های تبلیغاتی شهر ها پر شده است از تبلیغ های تلویزیون های curved و یا منحنی، اما آیا واقعا کیفیت صفحه نمایش منحنی با تخت تفاوت دارد، زمانی که بحث عمق تصویر به میان می آید منحنی بودن تاثیر گذار است چرا که شما در صورتی که در فاصله ی کانونی این تلویزیون ها بنشینید تفاوت را احساس می کنید، صفحه نمایش ها در ساختمان های بورس مدت ها از این فناوری بهره می بردند و همینطور شیشه ی جلوی کابین هواپیما ها برای دید بهتر خلبان از این فناوری استفاده می کنند، در واقع در تلویزیون های منحی عمق تصویر و از دست ندادن تک تک جزئیات ایت که حرف اول را می زند.
کدام تلویزون منحنی بهتر است؟
در میان برند های تولید کننده تلویزون های منحنی سامسونگ از جمله اولین ها بود که تلویزیون curved با کیفیت تصویر UHD طراحی کرده، و همینطور بیشتر از سایر رقبا به تبلیغ محصو جدید خود هم پرداخته است.
از دلایل این امر می توان به این موضوع اشاره کرده که کره ای ها توانسته اند تا فرمول بهتری را برای ساخت تلویزیون های منحنی به دست آورند. شعاع انحنای 4200 میلی متری همان نکته ای است که محصول سامسونگ را متمایز می کند و کیفیتی متفاوت از سایر رقبا را در اختیار کاربران می گذارد.



اما این موضوع تنها نکته ی برتری تلویزیون های منحنی سامسونگ نیست، تکنیک UHD Upscaling از دیگر موضوعاتی است که سامسونگ در تولید تلویزیون های curved خود به آن توجه کرده است، این تکنیک به کاربران امکان تبدیل فیلم های HD به UHD را می دهد، ایم موضوع با توجه به پشتیبانی تلویزیون های  منحنی سامسونگ از تصاویر  UHD می توتاند حائز اهمیت باشد.
عدم وجود استانداردی مشخص برای تصایر UHD باعث شده شرکت های بزرگ تولید کننده ی فیلم هر یک از تکنیک های مورد نظر خود برای این موضوع استفاده می کنند، سال آینده قرار است تا استاندارد لازم برای اینکار تدوین شود تا بدین وسیله همه فیلمسازان خطی مشی مشخصی را دنبال نمایند.



موضوعی که در خصوص تلویزیون های UHD سامسونگ به خوبی قابل لمس است نداشتن ورودی هیا متعدد می باشد، در واقع این دست تلویزیون ها تنها یک ورودی HDMI و سیم برق دارند و به جای آن هابی شامل ورودی های متعدد در اختیار کاربر قرار می گیرد، از دلایل این امر می توان به آینده نگری سامسونگ اشاره کرد چرا که با تدوین استاندارد مشخص برای UHD منجر به تغییراتی سخت افزاری به خصوص در رابطه با پورت HDMI خواهد شد این موضوع بدین معنی است که شرکت های سازنده تلویزیون های UHD مجبور خواهند شد تا دستگاه های قبلی خود را جمع آوری نموده و تغییرات لازم را در آن ها اعمال نمایند. سامسونگ با در نظر گرفتن این موضوع بخشی جدید را با عنوان one connect در نظر گرفته است، که با ارتقا آن این مشکل برطرف خواهد شد.
فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر با دنیای تلویزون ها
اگر می خواهید با انوع تلویزیون ها بیشتر آشنا شوید، فرق بین تلویزیون های smart و معمولی را بدانید و یا با انوع سینما های خانگی را بهتر بشناسیدو از نزدیک با تفاوت تلویزیون های منحی را لمس کنید به مرکز خرید گلستان واقع در شهرک غرب بروید، حیات شرقی این پاساژ محل برگزاری نمکایشگاهی از تلویزیون های متنوع است البته نه برای فروش بلکه برای آشنایی بیشتر کاربران با محصولات مختلف شرکت سامسونگ، کارشناسان بدون محدودیت زمانی وقت خود را در اختیار مراجعه کنندگان می گذارند تا آنها را با محصولات مختلف آشنا کنند، برگزاری مسابقه و اهدای جایزه به شرکت کنندگان در نمایشگاه از جمله ویژگی های این نمایشگاه است.



در گزارش های بعدی به بررسی تلویزیون های منحنی سایر برند ها نیز خواهیم پرداخت.


برچسب ها: دریچه ، خبر ، تلویزیون ، منحنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۰۴:۰۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۳
بسم الله الرحمن الرحیم
أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

سلام خیلی ممنون
انشاءالله سربلند باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
با سلام و درود و احتراما برند نیست مهندس تکنولوژی ه
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۰۸:۱۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
باسلام.جای بسی تعجب است که اینچنین از یک برند غیربومی تعریف می نمایید. سری قبل هم در مورد موبایل جدیدش با آب و تاب تعریف نمودید ووقتی نظرم را ارائه دادم پاسخ دادیدغیرقابل انتشار.با این حال توی تبلیغات تلویزیونی ال جی است که می گوید اولین است.
-
helen
۰۷:۴۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
زنده باد crtهای 14اینچ قرمز رنگ پارس که هی دکمه خاموش وروشنشان میشکست!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار