بعد از نایب قهرمانی در کاراته وان ژاپن

تیم ملی ایران سه شنبه به تهران بازمی گردد

تیم ملی کاراته کشورمان پس از کسب عنوان نایب قهرمانی در پنجمین مرحله لیگ جهانی (کاراته وان) ژاپن سه شنبه 11 شهریور به تهران بازمی گردد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ پنجمین مرحله لیگ جهانی (کاراته وان) ژاپن که با حضور 319 کاراته کا از 45 کشور جهان در جزیره اوکیناوا ژاپن طی روزهای 8 و 9 شهریورماه برگزار شد، تیم ملی ایران پس از کشور میزبان با کسب سه مدال طلا، 2 نقره و سه برنز نایب قهرمان شد.

کاراته کاها ساعت 10 صبح روز سه شنبه 11 شهریورماه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد ایران می شوند.

در وزن 60- کیلوگرم، امیر مهدی زاده نخستین کاراته کایی بود که مدال طلای پنجمین مرحله لیگ جهانی را کسب کرد. اودر فینال به مصاف "بروس داگلاس" از برزیل رفت و با نتیجه سه بر یک او را شکست داد و به مدال طلای این وزن رسید.

او در نخستین گام "ناکاهورو کاهیری" از ژاپن را هفت بر صفر مغلوب کرد، در دومین مبارزه "چی پنگ" از چین تایپه را سه بر صفر برد. مهدی زاده حریف استرالیایی را هفت بر صفر مغلوب کرد و در ادامه موفق شد برابر "شینتارو آراگای" ژاپنی پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه با رای داوران برنده میدان شود.

در وزن 84+ کیلوگرم، ایمان سنچولی که مدال طلای سنگین وزن مسابقات را از آن خود کرد، پیش از رسیدن به فینال و پس از استراحت در دور نخست، مقابل "رسول کریموف" روس چهار بر 2 به برتری رسید، در مبارزه دوم 2 بر یک "چی وانگ یونگ" از چین تایپه را از پیش رو برداشت، مبارزه سوم برابر "فرانکو روکوزو" از آرژانتین پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه با رای داوران برنده شد و به فینال راه یافت.

سنچولی پس از تساوی یک بر یک در وقت قانونی مبارزه مقابل "انیس ارکان" ترکیه ای، با رای داوران برنده تاتامی شد و مدال طلا گرفت.

پگاه زنگنه کاراته کای وزن 68- کیلوگرم تیم ملی بانوان در فینال به مصاف "مروه کوبان" از ترکیه رفت و با نتیجه 2 بر صفر او را شکست داد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

زنگنه در دور نخست چهار بر یک برابر "موران لوپز" از مکزیک به برتری رسید و در دور دوم با حساب 2 بر صفر "شینا مای" از کشور میزبان رو از پیش رو برداشت. زنگنه با این پیروزی به دور نیمه نهایی صعود کرد و در این مرحله با برتری 6 بر یک "مایا سوزوکی"، دیگر کاراته کای ژاپنی را شکست داد و جواز صعود به مسابقه فینال رو کسب کرد.

فاطمه چالاکی و حسین سمندر کاراته کاهایی بودند که مدال نقره این دوره از رقابت ها را کسب کردند.

چالاکی کاراته کای وزن 61- کیلوگرم تیم ملی بانوان در دیدار فینال برابر "سومیا مایومی" ژاپنی با نتیجه 11 بر سه شکست خورد و به مدال نقره این وزن رسید. او ابتدا موفق شده بود مقابل "ناسوکی آراکاتی" ژاپنی 2 بر صفر پیروز شود و در دومین مبارزه هم "لاریسا باربوسا" از برزیل را با نتیجه چهار بر صفر از پیش رو برداشت. چالاکی در سومین مبارزه به مصاف "سونجا استلند" از لوکزامبورگ رفت و 2 بر صفر بر این حریف غلبه کرد و سپس برابر "گویو نامیکوی" ژاپنی پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران برنده شد و به دیدار پایانی راه یافت.

در وزن 67- کیلوگرم دیگر نقره ای تیم کشورمان، حسین سمندر بود که در فینال مقابل "هیروتو شینوهارا" از ژاپن قرار گرفت و با نتیجه چهار بر صفر نتیجه را واگذار کرد.

سمندر پیش از رسیدن به فینال، پس از استراحت در دور نخست، دور دوم مقابل "تاکاکی فوجیساوا" از ژاپن با نتیجه پنج بر صفر پیروز شد و در مبارزه دوم مقابل "عمر کمال اوغلو" از ترکیه پس از تساوی یک بر یک در وقت قانونی مبارزه با رای داوران برنده شد و در گام سوم به مصاف کاراته کای استرالیایی رفت و با نتیجه 2 بر صفر این حریف را شکست داد.

در وزن 68+ کیلوگرم، حمیده عباسعلی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم برابر "ناتسومی کاوامورا" از ژاپن یک بر صفر پیروز شد، در مبارزه دوم مقابل "ناژه ابراهیم" فرانسوی یک بر صفر نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد مبارزاتش را ادامه دهد. او در این جدول مقابل نماینده چین "کولین ژنگ" پس از تساوی 2 به 2 با رای داوران برنده تاتامی شد و به مدال برنز این وزن رسید.

در وزن 84- کیلوگرم، ذبیح اله پورشیب پس از استراحت در دور نخست، دور دوم مقابل "زانوس جورجیوس" از یونان 2 بر یک باخت و باتوجه به راهیابی حریف به دور پایانی، پورشیب در جدول شانس مجدد ابتدا نماینده آرژانتین را 2 بر صفر از پیش رو برداشت، سپس مقابل حریف ژاپنی هشت بر صفر پیروز شد و به مدال برنز رسید.

در همین وزن علی فداکار دیگر نماینده کشورمان پس از استراحت در دور نخست، مقابل "میشل شونزوفسکی" لهستانی پنج بر صفر پیروز شد و در مبارزه دوم مقابل "ریتارو آراگای" ژاپنی چهار بر صفر شکست را پذیرف و در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه داد. او در این جدول ابتدا برابر حریف چینی یک بر صفر پیروز شد و سپس مقابل نماینده ویتنام پس از تساوی 2 به 2 در وقت قانونی مبارزه، با رای داور برنده میدان شد و در جای سوم قرار گرفت.

نسرین دوستی در وزن 50- کیلوگرم، رزیتا علیپور در وزن 61-کیلوگرم، سعید حسنی پور و بهمن عسگری در وزن 75- کیلوگرم و سجاد گنج زاده در وزن 84+ کیلوگرم کاراته کاهایی بودند که در این دوره از رقابت ها دستشان از رسیدن به مدال خالی ماند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاراته ، ایران ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار