پنج آیتم مستند دهه كرامت در شبكه دو

«مستند دهه كرامت» در پنج آیتم مسافر، سه خواهر، طبیب، پناه بر خدا و مربی به روی آنتن شبكه دو می‌رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبكه دو، داوود بابارحیم با اعلام این خبر گفت: مستند «دهه كرامت» با عناوین «مسافر»، «سه خواهر»، «طبیب»، «پناه بر خدا» و «مربی» و با هدف نمایش دادن ارادت اشخاصی كه در حالات و صورتهای مختلف عرض ارادت خود را به ثامن الائمه، امام موسی الرضا(ع) ابراز می كنند، به نمایش گذاشته می‌شود.

تهیه كننده این مستند خاطرنشان كرد: مستند «مسافر» داستان یك معلم بازنشسته است كه پای پیاده از شهر بیرجند به سمت حرم امام رضا(ع) به راه می افتد كه مسافتی حدود 500 كیلومتر است و بدین ترتیب عرض ارادت خود را به هشتمین گل بوستان امامت و ولایت ثابت می‌كند.

وی گفت: مستند «سه خواهر» سرگذشت سه خواهر معلول را به نمایش می گذارد كه توكل و توسل آنها به امام رضا(ع) باعث می شود چنان قدرتی پیدا كنند كه با همان حالت به حرم امام رضا(ع) شرف یاب می‌شوند.

بابارحیم ابراز داشت: مستند بعدی «طبیب» نام دارد. این مستند سرگذشت پزشكی است كه پدرش در سانحه رانندگی آسیب دیده و ضمن اینكه در آسایشگاه سالمندان به معلولان رسیدگی می كند به پدر خود هم می رسد و بین پدر و سایر بیماران تفاوتی قائل نمی شود و برای پدرش به حكم اینكه پدرش است، امتیاز ویژه ای قائل نمی‌شود.

وی تأكید كرد: در مستند «پناه بر خدا» بیشتر شاهد عمل كردن و اثبات عشق به ساحت امام رضا(ع) هستیم تا حرف زدن. در این مستند خواهیم دید مردم بجای آنكه حرف بزنند و به امام خود عشق زبانی داشته باشند در عملشان این مورد را به اثبات می‌رسانند.

بابارحیم افزود: و بالاخره در مستند «مربی» شاهد تعدادی از معلولان ذهنی هستیم كه مشغول تمرین كردن سرودی با موضوع امام رضا(ع) هستند در حالی كه مربی آنها هم معلول است منتهی معلول ذهنی نیست. در این ترانه می بینیم بچه ها تمام خواسته های خود را از امام رضا(ع) به شیوه ترانه و شعر بیان می‌كنند.

تهیه كننده این برنامه از پخش مستندی با عنوان «دانه های اسفند» در ایام محرم یا فاطمیه خبر داد كه طی دو قسمت به روی آنتن شبكه دو می‌رود.

از همكارانی كه با این برنامه همكاری داشته اند می توان به محمدصادق بكتاشیان (كارگردان و تدوین گر)، سجاد امیریزدانی (مدیر تولید)، حامد بقائیان (تصویربردار) و عین الله كاظمی (دستیار تهیه و تولید)اشاره كرد.

«مستند دهه كرامت» كاری از گروه معارف شبكه دو سیما و به تهیه كنندگی داوود بابارحیم است كه در دهه كرامت ساعت 14 به مدت 25 دقیقه به روی آنتن شبكه زندگی می‌رود.


انتهای پیام/اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار