"منیژه آرمین" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جوانان ما به گذشته خود بی‌توجه هستند

استاد دانشگاه تربیت معلم گفت: آثار فولکلور می‌توانند جای خود را در ادبیات مدرن باز کنند.

منیژه آرمین،‌ استاد دانشگاه تربیت معلم در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: جوانان ما نسبت به گذشته هویت خود بی‌توجه شده‌اند و به مدرنیسم روی آورده‌اند؛ در حالی که فولکلور ایران نیز می‌تواند در داستان‌های مدرن قرار بگیرد.
 
وی اظهار داشت: ادبیات ایران در حال منحرف شدن از مسیر واقعی خودش است. ادبیات امروز صرفا برای سرگرمی است و عمق لازم را ندارد. البته ادبیات مدرن پر فروش است چون نویسندگان روی کمبودهای جامعه دست گذاشته‌اند.
 
وی افزود: باید ادبیات خوب از بد شناسایی شود، مجلات و روزنامه‌ها نقش مهمی دارند و علاوه بر پرداختن به خبرهای سیاسی و روز، به مسائل عمیق انسانی هم توجه کنند.
 
استاد دانشگاه تربیت معلم بیان کرد: موضوعات آثار فولکلور و افسانه‌ها حماسه، عشق و انسانیت است این آثار چنان عمقی دارند که نویسندگان امروز نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.
 
ویژگی آثار فولکلور ایران فضای گسترده‌ی‌ جغرافیای آن است، کارشناسان و مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌توانند با ارائه‌ی طرحی،این آثار را از سرتاسر ایران در کتاب‌هایی گردآوری کنند. زیرا این آثار باورها و ریشه‌های مردم را نشان می‌دهند.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار