سمنان/

نخستین جشنواره انار سمنان برگزار می شود

درخت انار سازگاری بسیار بالایی با شرایط آب و هوایی استان و خصوصا سمنان دارد و از این رو کاشت درخت انار در این شهر قدمت و پیشینه ای کهن دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری سمنان از برگزاری نخستین جشنواره انار سمنان در اوایل آبان ماه سال جاری خبر داد.
امیر مظاهری کشت درخت انار در خیابان ها و معابر و در حیاط منازل مردم شهر سمنان را نشانه ای از شیفتگی مردم این شهر به این میوه بهشتی دانست و اظهار کرد: علاوه بر این باغ های متعددی نیز در اطراف شهر و خصوصا در جنوب شهر و منطقه فرودگاه سمنان وجود دارد که بخشی از این باغات انار نیز بصورت صنعتی کشت شده اند.
وی با بیان اینکه انار سمنان از کیفیت بالایی برخوردار است،تصریح کرد: ارقام مختلفی از انار در سمنان کشت می شود که انار محلی سمنان و نوع اصلاح شده آن که میوه ای خوش خوراک و بی دانه است از مهمترین آنها هستند.
مظاهری افزود: درخت انار سازگاری بسیار بالایی با شرایط آب و هوایی استان و خصوصا سمنان دارد و از این رو کاشت درخت انار در این شهر قدمت و پیشینه ای کهن دارد.

وی،با بیان اینکه انار سمنان با نام شهرهای دیگر در استان های مختلف به فروش می رسد،ادامه داد: در حال حاضر 110 هکتار سطح زیر کشت باغات انار در سطح شهر سمنان است که بالغ بر 20 هزار تن انار از آن برداشت می شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری سمنان گفت: سمنانی ها از دیرباز همزمان با آغاز فصل برداشت و بخصوص چیدن برخی از محصولات خود نظیر انار جشنهای باشکوهی برگزار می کردند که یکی از این جشنها مخصوص فصل برداشت میوه بهشتی و زیبای انار بوده است.

مظاهری ادامه داد: جشن"انار چینی" یکی از سنتهای کهن و دیرینه است که مردم شهر سمنان و روستاها و بخش های اطراف این شهرستان و از جمله شهر درجزین به آن توجه ویژه داشته اند.

وی با اشاره به محاسن و مزایای برپایی اینگونه آیین ها، اظهار کرد: این رسم دیرینه و کهن در فصل برگریزان، فرصت مغتنمی برای رونق مضاعف گردشگری در این منطقه است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.