یک هنرمند نقاش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شعار دادن درباره استفاده از طرح‌های ایرانی دیگر کافی است

طاهره ذبیحی گفت: شعار دادن درباره‌ی استفاده از طرح های ایرانی دیگر کافی است زیرا کم‌کم مغز کودکمان و فکرشان مملو از طرح‌های غیر ایرانی شده است.

طاهره ذبیحی هنرمند نقاش، در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر بسیاری از آثار هنری با نقوش ایرانی و طرح‌هایی از داستان‌های ایران به‌ خوبی در کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اروپایی به فروش می‌رسد.

وی افزود: طرح‌های ایرانی به قدری مورد توجه است که اگر بر روی لوازم التحریر  کودکان آمریکایی نقشی از داستان‌های شاهنامه طراحی شود نه تنها پس زده نمی‌شود، بلکه از آن استقبال می‌‌شود زیرا غربی‌ها اصالت و فرهنگ ایران زمین را دریافته‌اند.

ذبیحی تصریح کرد: شاید در گذشته در هر خانه‌ای مثنوی وجود داشت و اشعار آن برای بچه‌ها خوانده می‌شد اما در حال حاضر اصلا ردپایی از آن داستان‌ها و اشعار شاعران در خانه‌ها نیست.

وی عنوان کرد: وقتی شرایط بر این گونه است چطور می‌توانیم از بچه‌ها انتظار داشته باشیم که لوازم التحریر آن طرح‌های ایرانی  را داشته باشد وقتی هیچ بخشی از شاهنامه را برای آنها نخوانده‌ایم.

ذبیحی تصریح کرد: شعار دادن درباره مقوله استفاده از طرح‌های ایرانی دیگر کافی است ، زیرا کم کم مغز کودکان ما و ظرفشان مملو از طرح‌های غیر ایرانی شده که اصلا به نفع ما نیست، چرا که اگر به همین ترتیب پیش برود چند نسل دیگر اصلا اثری از یادمان‌های ایرانی را نخواهند داشت.

انتهای پیام /
برچسب ها: شعار ، طرح ، ایرانی ، انتظار ، نسل ، بچه ، مغز ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.