نمایشگاه و ورک شاپ قرآن و عترت همزمان با دهمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی در مجتمع بعثت برپا شد.

بشیر نظری مسئول ورک شاپ نمایشگاه قران و عترت علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی 13 نفر در شاخه نقاشی، 10 نفر در تصویرسازی، 7 نفر در رشته خوشنویسی و 4 نفر در شاخه حجم طی این سه روز خلق اثر می کنند.

وی  گفت: موضوع نمایشگاه در راستای قرآن و عترت؛بیان مفاهیم قرآنی، برداشت‌هایی از آیات قرآنی، زندگی پیامبران و ائمه اطهار (ع) با زبان هنر است.

وی افزود: در این آثار از اِلمان های مذهبی و ایرانی – اسلامی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برپایی ورک شاپ اشاعه فرهنگ قرآنی است، خاطر نشان کرد: ما در هنر کمتر به مباحث قرآنی پرداخته ایم  بر این اساس هدف از برپایی این نمایشگاه و ورک شاپ این است که با زبان هنر کلام خدا را اشاعه دهیم که اثری ماندگار به جا بماند لذا زبان هنر ماندگار است.

وی ادامه داد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری؛ هر اندیشه‌ای زمانی که در قالب هنر می‌آید ماندگار می‌ماند بنابراین می‌توانیم پیام‌هایی را که در قرآن آمده از طریق قرآن به ملل و مذاهب دیگر انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: در پایان از شرکت کنندگان در ورک شاپ (کارگاه آموزشی) تقدیر می‌شود ضمن اینکه برای نفرات اول تا سوم جوایز ویژه ای در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار