مردانی که با چهر‌ه آفتاب سوخته به دور از خانواده و برای جلوگیری از هرگونه دست درازی از سوی سودجویان تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران : در حال حاضر سه هزار محیط بان از کشور پهناوری چون ایران حفاظت می‌کنند این در حالی است که طبق استاندارد جهانی باید از هر 2 هزار هکتار عرصه‌ی خشکی و  از هر یک هزار هکتار عرصه‌ی تالابی یک محیط بان حفاظت کند.

محیط بانان ایرانی با وجود این که بر خلاف محیط بانان دیگر کشورها از دستمزد بالا برخوردار نیستند و تجهیزات انفرادی و خودرویی و موتوری مناسبی در اختیار ندارند اما باز هم برای محافظت از محیط زیست از جان مایه می‌گذارند.

هادی جلالی محیط بان نمونه‌ی کشوری در این باره اظهار دارد: حقوق محیط بانان بسیار کم است باتوجه به این که این شغل جزء شاغل سخت به حسات می‌آید و گاهی تا 2 روز در بیتوته هستیم اما از حقوق و مزایای کافی برخوردار نیستیم ولی در این بین محیط بانان باز هم به وظیفه‌ی خود به درستی عمل می‌کنند و تلاش می‌کنند تا از این نعمات الهی نگهداری کنند.

اهدای درجه گاهی در جهت بهبودی وضعیت محیط بانان، سازمان محیط زیست طی سال‌های اخیر در تلاش است تا به نوعی وضعیت محیط بانان را سامان بخشد.

از این رو سرهنگ خیلدار فرمانده یگان سازمان فناوات محیط زیست بیان داشت: در جهت ارتقاء مشاغل محیط بانان با همکاری معاونت توسعه در مدیریت سازمان اهدای درجه به محیط بانان شروع می‌شود.

این اهدای درجات در حال حاضر شاید برای محیط بانان مزایای حقوقی خاصی نداشته باشد اما موقعیت شغلی آن‌ها را حتما تحت شعاع قرار می‌دهد.

طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان‌های زیر ربط تا کنون بیش از صد نفر از محیط بانان ایرانی در جریان‌های در گیری مصلحانه با اشرار در پارک‌های ملی و جنگل‌های کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

انتهای پیام/‌    

برچسب ها: سرهنگ ، خیلدار ، افتاب ، تلاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار