مدیر گروه جغرافیا واحد علوم و تحقیقات:

گروه جغرافیا واحد علوم و تحقیقات به کانون توسعه کشور تبدیل می شود

فرجی راد فعالیت گروه تخصصی جغرافیای واحد علوم و تحقیقات را در حوزه جغرافیای سیاسی از نظر وسعت اطلاعات، آمار، تحلیل و کاربرد در جامعه، منحصربه فرد دانست و گفت: واحد علوم و تحقیقات در نظر دارد گروه جغرافیا را به کانونی برای تولید اندیشه و کمک به توسعه کشور تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر عبدالرضا فرجی راد، با اشاره به تحصیل بیش از700دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این گروه تخصصی تصریح کرد: هم اکنون گرایش های جغرافیای سیاسی، جغرافیا و برنامه ریزی روستایی، جغرافیا شهری، جغرافیا و گردشگری، جغرافیا طبیعی اقلیمی و جغرافیا طبیعی ژئومورفولوژی، توسط این گروه راه اندازی شده است.




وی با تاکید بر تولید مقالات علمی توسط دانشجویان و اساتید این گروه گفت: با توجه به تمرکز واحد علوم و تحقیقات بر تحصیلات تکمیلی، سالانه مقالات متعددی توسط اساتید و دانشجویان گروه جغرافیا این واحد دانشگاهی در مجلات معتبر ISIو علمی و پژوهشی  به چاب می رسد.

فرجی راد، بر کاربردی کردن مقالات و طرح های پژوهشی تولیدی در گروه جغرافیا تأکید کرد و افزود: تجربیات اساتید ، دانشجویان و نتایج تحقیقات انجام شده در این گروه ، توسط نهادهایی چون شهرداری، وزارت کشور و دستگاه های سیاسی و امنیتی برای مواجهه با بحران ها و تحولات منطقه، تروریسم، حضور آمریکا در خاورمیانه، مسائل مربوط به اقلیت های قومی و مذهبی، بهار عربی، بیداری اسلامی، مسائل مربوط به کشورهای افغانستان، عراق، بحرین، یمن و... مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه گروه جغرافیا درصدد ایجاد یک مرکز مطالعات جغرافیا و توسعه در کشور است، گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی، همکاری با دانشگاه های معتبر بین المللی در برگزاری  دوره های آموزشی و صدور مدرک مشترک از جمله برنامه های دفتر مطالعات جغرافیا و توسعه واحد علوم و تحقیقات است.

مدیر گروه جغرافیا واحد علوم و تحقیقات از تأسیس مقطع دکتری گرایش جغرافیا توریسم و گردشگری در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: این گروه تخصصی از مهرماه سال جاری در گرایش های جدید همچون آمایش روستایی، فضای شهری، مخاطرات طبیعی و... تقاضای جذب دانشجو کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار