به منظور افزایش بهره‌وری انرژی؛

تدوین آیین‌نامه پیش پرداخت برق کلید خورد

به ‌منظور بهبود سامانه وصول درآمد و افزايش بهره‌وری انرژی، طرح تدوين آيين‌نامه پيش‌پرداخت برق به‌عنوان يکی از برنامه‌‌‌های معاونت سامانه‌های اندازه‌گيری و شبکه هوشمند سازمان بهره‌وری انرژی ايران در سال 93 آغاز بکار کرد.

به ‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، اين طرح در چارچوب تدوين پيش‌نويس آيين‌نامه اجرايي پاسخ‌گويي بار در قالب فصل هفتم آيين‌نامه تکميلي تعرفه‌هاي برق و استقبال مسئولان برق کشور از اين اقدام سابا صورت گرفته است.

اين طرح از طريق کميته پاسخ‌گويي بار و تنوع‌بخشي به تعرفه‌هاي برق متشکل از متخصصان و پيشکسوتان صنعت برق و دانشگاه‌ها در سابا رهبري و مديريت مي‌شود.

اين طرح با توجه به شرايط خاص کشور، موضوع اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها و پروژه کارت انرژي، مطالعه‌هاي علمي با هدف ايجاد انگيزه در مخاطبان و با درنظر گرفتن منافع و مزاياي طرح براي مشترکان صنعت برق انجام و در نهايت پيش‌نويس آيين‌نامه و طرح اجرايي جهت ارايه به مسئولان صنعت برق کشور تهيه خواهد شد.

اجرايي کردن پيش‌پرداخت برق، برنامه‌هاي پاسخ‌گويي بار و تنوع‌بخشي به تعرفه‌هاي برق از اهداف طرح دستاوردهاي هوشمندسازي شبکه برق است که بايد همزمان با اجراي آن، آيين‌نامه‌هاي مربوطه نيز تهيه و تدوين شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار