افغانستان در 24 ساعت گذشته؛

کشته شدن 193 شبه‎نظامی طالبان/ کشف 370 کیلوگرم مواد مخدر

کشته شدن 193 شبه‎نظامی طالبان، کشف 370 کیلوگرم مواد مخدر در شمال و درخواست وزیر خارجه آلمان از کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان مهمترین اخبار 24 ساعته افغانستان را تشکیل می‎دهد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد، در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های "بلخ"،‌ "قندهار"، "زابل"، "پکتیکا"، "هرات"، "بادغیس"، "کاپیسا" و "هلمند"در 24 ساعت گذشته، 86 شبه‎نظامی طالبان کشته، 62 نفر زخمی و 6 نفر دیگر آنان دستگیر شدند.
 
در همین حال، "عمرزواک"، سخنگوی والی ولایت هلمند می‎گوید که در درگیری‎های چند روز گذشته بین نیروهای امنیتی افغان و شبه‎نظامی طالبان در منطقه «خانشین» و «گرمسر»‌ این ولایت 70 شبه‎نظامی طالبان کشته شدند.
 
از سوی دیگر، "سیدسرور حسینی"، سخنگوی پلیس ولایت"قندوز" گفته است که در نتیجه عملیات 4 روزه نیروهای امنیتی افغان در منطقه «امام صاحب»‌ 38 شبه‎نظامی طالبان کشته شدند.
 
گفته می‎شود که در عملیات‎های شش حلقه مین و تعدادی زیاد جنگ افزار سبک و سنگین نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.
 
کشف 370 کیلوگرم مواد مخدر در شمال افغانستان
 
معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد، نیروهای امنیتی افغان 300 کیلوگرم تریاک و 70 کیلوگرم مواد مخدر از ولایت «بدخشان» در شمال این کشور کشف و ضبط کردند.
 
در اطلاعیه آمده است در این اتهام 2 نفر نیز توسط نیروهای امنیتی افغان دستگیر شده است.
 
اطلاعیه افزود است که امروز حدود 15 تن مواد مخدر در ولایت «نیمروز» جنوب افغانستان به آتش زده شده است.
 
درخواست وزیر خارجه آلمان از کاندیداهای انتخابات افغانستان
 
«فرانک والترشتاین مایر»، وزیر خارجه آلمان که از صبح امروز وارد کابل شده، از کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان خواست به توافق سیاسی برای اداره امور حکومت دست یابند.
 
اشتاین مایر در ولایت بلخ گفت که سیاسیون افغانستان باید از فرصت بوجود آمده بیشترین استفاده را کرده و قدرت را به شکل مسالمت آمیز انتقال دهند.
 
دستگیری عامل انتحاری نزدیک فرودگاه بین‌المللی در کابل
 
مقامات امنیتی کابل از دستگیری عامل انتحاری همراه با خودروی مملو از مواد منفجره در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کابل خبر دادند.
 
«فرید افضلی» فرمانده رسیدگی به جرایم جنایی شهر کابل دقایقی قبل به رسانه‎ها گفت: یک عامل انتحاری همراه با خودروی مملو از مواد منفجره صبح امروز در نزدیکی فرودگاه بین المللی کابل بازداشت گردید.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار