بنیاد فیلم "مارتین اسکورسیزی" با هندی‌ها شریک می‌شود

بنیاد فیلم "مارتین اسکورسیزی" در پروژه حفاظت از فیلم هند شریک می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر "مارتین اسکورسیزی" بنیانگذار بنیاد فیلم با بنیاد میراث فیلم هند برای اجرای پروژه "حفاظت و مرمت مدرسه فیلم هند" با هم شریک شدند.
 
این اولین پروژه در نوع خود در هند است و از بیست و دوم تا بیست و هشتم فوریه 2015 در بمبئی برگزار می‌شود.

دیگر شرکت‌کنندگان در این پروژه، بخش سینمای جهان بنیاد فیلم، بنیاد آرشیو فیلم دو بولونای ایتالیا، آزمایشگاه مرمت فیلم تصویر ریتروواتا هستند.
 
هیئت مدیره بنیاد فیلم از فیلم سازان بزرگی تشکیل شده که عبارتند از: "استیون اسپیلبرگ"، "جورج لوکاس"، "فرانسیس فورد کوپولا"،‌"کلینت استیوود"،‌رابرت ردفورد"، "وودی آلن"، "پاول تامس آندرسن"، "الکساندر پین"، "انگ لی" و "پیتر جکسون".

بنیاد میراث فیلم هند توسط "شیوندرا سین دونگارپور" تأسیس شده است. "دونگار پور" فیلم‌ساز، آرشیودار و مرمت کننده فیلم‌ها است و به خاطر فیلم هستند "مرد سلولویدی" جوایزی را از آن خود کرد.
 
پروژه سینمای جهان به حفاظت و مرمت فیلم‌های کنار گذاشته شده از سراسر جهان کمک می‌کند و به خصوص کشورهایی که منابع مالی و فنی و امکانات بایگانی کافی ندارند، کمک می‌کند.
 
پروژه حفاظت از فیلم دوره کارگاه آموزشی توسط اعضای هیئت مدیره که شامل متخصصان بین‌المللی از بنیادهای شریک می‌شود را برگزار می‌کند.
 
از بین دانش‌آموختگان این دوره، چهل نفر از هند، سریلانکا، نپال و بوتان انتخاب می‌شوند که یک گواهی از فدراسیون بین‌المللی آرشیو فیلم دریافت می‌کنند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار