آنچه درذره‌بین این هفته گذشت

از تحویل خودروی یورو 2 به جای یورو 4 تا پرداخت وام میلیاردی با ارسال پیامک + فیلم

در ذره‌بین این هفته سوژه‌هایی هم چون تحویل خودروی یورو 2 به جای یورو 4 و پرداخت وام میلیاردی با ارسال پیامک بررسی شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ خبرنگار ذره‌بین در اولین سو‍ژه خود به سراغ پیامک‌های تبلیغاتی رفت که برای اعطای وام به مشترکین فرستاده میشود پیامک‌هایی که از طرف شرکت‌های تجاری با کاربری بانکداری ارسال می‌شود و محتوای آن پرداخت فوری سرمایه‌های میلیونی و میلیاردی با سند مسکونی است دوربین مخفی ذره بین هم یکی از این شرکت‌ها را نشان داد که باارزش‌گذاری ملک متقاضی به مبلغ دو میلیارد تومان یک میلیارد تومان به عنوان وام با باز پرداخت30 درصد سود پرداخت می‌کند.
 
شگردی که درپرونده‌های کلاهبرداری دستگاه قضا آمار بالایی دارد خبرنگار ذره بین در دومین سوژه خود آرشیو 20 و30 را نشان داد و از سایه زمین‌خواری بر سر منابع طبیعی گفت.
 
به گفته جلالی رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع در کشور بیش از 100 میلیون هکتار زمین در معرض تخریب‌هایی است که منجر به بیابانی شدن میشود اما اینبار ذره‌بین از خود سازمان جنگل‌هاو مراتع به عنوان یکی از این موارد نام برد چرا که این سازمان در ارتفاعات سوهانک در حال صاف کردن کوه و ساختن ساختمان است.
 
در ادامه خبرنگار با پیگیری تلفنی مطمئن شد که شرکت سوهانک جنگل‌بان زیر نظر سازمان جنگل‌هاست و در قدم بعدی تا ارتفاع 2 هزار متری سوهانک بالا رفت و به پروژه تعاونی مسکن رسید و از ستون ترانژه‌ای گفت که نشان دهنده سطحی است که خاکبرداری شده است البته بلودوزهای بی‌توجه به تابلوی هشدار ساخت و ساز ممنوع شهرداری که در چند متری از آن جانمان شده بود همچنان مشغول کار بودند و حتی بوته‌های تپه‌ها نیز به آتش کشیده شده بود.
 
روحانی یک فعال محیط زیست در این خصوص گفت:یک سری از جنگل‌های مصنوعی دست کاشت تراشیده شده است از طرف دیگر کریدور هوایی دیگر دیده نمی‌شود این در حالی است که اکثر اوقات شاهد تجمع هوای آلوده در تهران هستیم.
 
خبرنگار 20و 30 در سوژه بعدی خود مشکلات زیست محیطی کارخانه فولاد سپاهان را زیر ذره بین برد و از نامه 29 نفر از نمایندگان مجلس در خصوص رسیدگی به وضعیت آلودگی زیست محیطی کارخانه فولاد مبارکه سپاهان سخن به میان آورد.
 
رئیس مجلس هم تعدادی از اعضای کمیسیون‌های کشاورزی و بهداشت و درمان را مامور بازدید منطقه از نزدیک کرد.
 
ایرانپور عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در این خصوص گفت:طی مشاهدات میدانی از فولاد مبارکه اثرات زیست محیطی این شرکت برروی درختان میوه وزمین‌های کشاورزی حدفاصل شهرستان مبارکه و کارخانه فولاد به وضوح مشاهده می‌شود.
 
مجلسی‌ها در بررسی میدانی حوالی کارخانه فولاد مبارکه به یک ساختمان نیمه کاره نیز برخوردند که از طرف کارخانه به سازمان محیط زیست هدیه داده شده بود.
 
ایرانپور در این خصوص پاسخ داد باید بررسی شود که اولا یک دستگاه نظارتی که وظیفه آن بررسی آلایندگی‌های صنایع است چرا به صورت رایگان ساختمانی را قبول کرده است آن هم از شرکتی که خود در مذان مسائل زیست محیطی است و آیا این نوع اقدامات در تصمیم گیری سازمان محیط زیست تاثیر مثبت و منفی دارد یا ندارد.
 
خبرنگار باشگاه خبرنگاران در سوژه بعدی خود از دریافت وجه خودرو یورو 4 و تحویل خودرویورو2 خبر داد.
 
مشتریان سایپا مدعی بودند که براساس آن چه در سایت آمده است2 میلیونو200 تومان بابت موتور خودروییورو4 گرفته شده اما ماشینی که به نمایندگی شهرستان‌هاآ مده دارا ی، موتور یورو 2 است. خودرویی که با یورو 2،   17 میلیون 600هزار تومان قیمت آن است 19 میلیونو785 هزار تومان شده است این در حالی است که سه ماه از این ماجرا گذشته است اما سایپا هنوز ریالی از این پول را به خریداران بازنگردانده است.
 
ذره بین در آخرین سوژه خود از ساخت انگشتر ضامن آهو خبر داد. انگشتری که توسط علی جنگی یک قلمزن با الهام از تابلوی استاد فرشچیان بعد از 11 ماه تلاش ساخته است و حالا این هنرمند ارزشمند به عنوان یکی از آثار هنری و معنوی ثبت شده است.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو ، یورو ، سوژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۳:۰۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
ذربینی که تنها عیب را نشان دهد و در پی رفع عیب نباشد و سماجت در رفع آن نداشته باشد تنها سرگرمی است برای سرگرم کردن مردم
Germany
محمد
۱۲:۰۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
سلام ممنون از تیز بینی شما
من حدود 9 ماه پیش ثبت نام کردم برا پراید 131 دوگانه سوز که موقع ریختن پول گفتن 2 ملیون
و200 تومان برای موتور یورو4 باید بدین
اما الآن یورو 2 هستش و اعتراض میکنم میگن که اصلا موتور گاز سوز که نمیشه یورو 4 بشه!!!!!!
تورو خدا پیگیری کنید واقعا ظلمه
United States of America
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
این صنعت بیمارهمچون دندان فاسدی است که اگرکشیده نشودعفونت رادرتمام بدن پخش می کند.لطفاً مسؤلین فکری بکنند.
آخرین اخبار