مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خبر داد

برگزاری دومین دوره مهارت‌افزايي خبرنگاران علم و فناوري

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دومین دوره مهارت افزایی خبرنگاران گروه‌هاي علم و فناوري 25 تا 27 شهریورماه توسط این معاونت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی با اشاره به برگزاری دومین دوره مهارت افزایی خبرنگاران گروه های علمی و فناوری اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف و ماموریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ترویج و تثبیت گفتمان علم و فناوری در جامعه و نیز تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر معرفی دقیق و عالمانه دستاوردها و پیشرفت های علمی و فناورانه کشور، این دوره آموزشی برای ارتقاء و توان افزایی خبرنگاران حوزه های علم و فناوری 26 و 27 شهریورماه برگزار شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره آموزشی؛ اعتلا و توان افزایی سطح فعالان عرصه‌هاي مختلف رسانه‌اي در حوزه ي علم و فناوري، نخبگان و آشنایی هر چه بهتر ایشان با فعالیت های کشور در این حوزه است. ارتقا و افزایش توانمندی در عرصه «ژورنالیسم علمی» موضوع دیگری است که در این دوره، مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

کرمی با اشاره به تلاش برای تحقق اهداف کلان نقشه جامع علمی کشور در حوزه رسانه عنوان کرد: برابر با راهبرد کلان 2 نقشه و براساس بند شماره 7 راهبرد ملی و اقدام های شماره 9 و 11 این نقشه که استفاده از ظرفیت رسانه ها برای پیشبرد اهداف نظام علم و فناوری در کشور را رهنمون می کند، دوره های مختلف آموزشی ارتقاء و توان افزایی خبرنگاران حوزه علم و فناوری توسط مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی در دستور کار قرار گرفته است.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با بیان اینکه در پایان دومین دوره مهارت افزایی خبرنگاران گروه های علمی و فناوری، گواهینامه معتبر از سوی دانشکده خبر و این مرکز به شرکت کنندگان اعطا می شود، ادامه داد: از آنجایي كه اين دوره جنبه تخصصي دارد لازم است خبرنگاران متقاضی، می بایست حداقل 2 سال سابقه كار مفيد در حوزه علمي، فناوري را دارا باشند.

کرمی، با اشاره به برگزاری رایگان این دوره، داشتن حداقل مدرك كارشناسي در گرايش‌هاي مرتبط را از دیگر شرایط حاضران عنوان کرد و گفت: دانش‌آموختگان يا دانشجويان رشته‌هاي روزنامه‌نگاري و مباحث علمي با تجربه نگارش مقالات و مطالب يا ساخت برنامه‌هاي تصويري نیز می توانند برای ثبت نام در این دوره، اقدام کنند.

مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان درباره نحوه ثبت نام خبرنگاران برای حضور در دوره مهارت افزایی علمی و فناوری توضیح داد: علاقمندان، تا پايان روز اداري چهارشنبه 19شهريور فرصت دارند، برای شركت در اين دوره و كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 83532108 و 83532107 تماس بگیرند. متقاضیان همچنین می توانند از طریق رایانامه مرکز روابط عمومی به آدرس pr@isti.ir یا نمابر به شماره 88612403 ثبت نام به عمل آورند.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی، روز 25 شهریورماه نیز دوره مقدماتی و میانی آموزش خبرنگاری برگزار می‌شود که علاقمندان به آموزش خبر و گزارش‌نویسی می‌توانند برای حضور در این دوره حضور یابند.

وی در ادامه بیان کرد: پیرو تاکید دکتر ستاری معاون محترم علمی و فناوری رییس جمهوری، مجموعه دوره ها و کارگاه های آموزشی و توان افزایی با هماهنگی این مرکز و همکاری ستادهای توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی در راستای اجرای راهبرد 2 نقشه جامعه علمی کشور به صورت استمراری و در رشته های مختلف در طول سال جریان خواهد داشت.

کرمی در پایان ابراز امیدواری کرد: با استمرار چنین دوره هایی، اهالی رسانه با کسب تجربه در «ژورنالیسم علمی» بتوانند همپا و همراه دانشمندان و فناوران كشور در بروز ، ظهور و معرفی هر چه بهتر دستاوردها و پیشرفت های علم و فناوری کشور بیش از پیش، موفق باشند و با اجرای این دوره ها، مقدمات گردهمایی و تاسیس انجمن فعالان ژورنالیسم علمی و خبرنگاران حوزه علم و فناوری فراهم شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار