مرگ یک کودک هر روز در خیابان‌های تهران/ کاهش 2تا2.5سانتی متر قد کودکان به دلیل کمبود سرانه‌های ورزشی

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران گفت: مطابق آمار در تهران هر روز یک کودک بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در ادامه نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران معصومه آباد به وقوع حادثه‌ای در ایستگاه خیام مترو تهران در چند روز اخیر اشاره کرد و اظهر داشت: متأسفانه یکی از شهروندان باز هم مورد تهاجم پرسنل یکی از شرکت‌های پیمانکاری در زمینه جمع آوری متکدیان قرار گرفت که این درگیری منجر به آسیب دیدگی یکی از سرهنگ‌های بازنشسته نیروی انتظامی که قصد میانجی گری در این نزاع را داشته شد.

وی ادامه داد:‌ آن چه ما را مأثر کرد جراحات وارده به یکی از کارمندان خدوم نیروی انتظامی با سوابق درخشان نظیر فرماندهی وزارت تعاون، ثبت احوال، ریاست کلانتری 135آزادی بود چرا که این درگیری منجر به شکستگی از ناحیه گردن در ایشان شد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران اظهار داشت:‌می‌توان این گونه استباط کرد که وقتی رئیس کلانتری در این حد مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد تکلیف سایر افراد چگونه خواهد بود و این موضوعی است که پیگیری آن باید مورد توجه آقای عبدالهی رئیس معاونت خدمات شهری شهرداری تهران قرار گیرد.

آباد خطاب به معاون خدمات شهری افزود:‌ تأیید صلاحیت شرکت‌های پیمانکاری از مسائلی است که بارها به آن تأکید شده و امروز نیز مجددا پیگیری آن درخواست می‌شود.

وی در ادامه به گزارش تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران مبنی بر این که 50درصد از مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی مربوط به کودکان است اشاره کرد و اظهار داشت:‌متأسفانه مطابق آمار در تهران هر روز یک کودک بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهد و هر سه تا چهار روز یک بار نیز شاهد  جراحات ناشی از حوادث ترافیکی در کودکان هستیم که بیش از 50درصد این حوادث به دلیل نقض  قوانین است.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با بیان این که مطابق اظهارات اعضا 26میلیارد تومان در شش ماهه نخست سال تحصیلی جدید برای تحصیل دانش آموزان در قالب طرح استقبال از مهر توسط شهرداری اختصاص یافته است اظهار داشت: این رقم در شش ماهه دوم نیز با افزایش توأم خواهد شد اما بهتر است هوشمند سازی خیابان‌های مقابل مدارس ابتدایی نیز مورد توجه سازمان حمل و نقل ترافیک قرار گیرد.

آباد در ادامه به کمبود سرانه‌های تفریحی و نیز اماکن ورزشی در مدارس اشاره نمود و افزود: این درحالی است که مطابق آمارهای ارائه شده در دهه اخیر شاهد کاهش 2.5سانتی متر در قد دختران و نیز 2سانتی متر در رشد قدی پسران شده‌ایم که تمام این‌ها به دلیل عدم وجود سرانه‌های ورزشی و تفریحی لازم برای کودکان است.

وی در ادامه با تأکید بر این که اندازی گیری قد در تمامی کشورها به دلیل اهمیت آن برحسب میلی متر صورت می‌پذیرد افزود: متأسفانه در این ده سال شاهد کاهش چشم گیری در خصوص قد کودکان به دلیل کمبود سرانه‌های ورزشی بوده‌ایم و این درحالی است که تأمین این موضوع برای شهرداری تهران هزینه‌ای ندارد چرا که شهرداری می‌تواند بوستان‌ها را در ساعات ورزش در اختیار مدارس قرار دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: حوادث ، ترافیکی ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار