یک نماینده مجلس خبر داد:

توسعه باغات انجیر کلید توسعه اشتغالزایی

کائیدی گفت: می توان با ارائه تسهیلاتی به کشاورزان و توسعه باغات اشتغالزایی را برای جوانان فراهم کرد.

علی کائیدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره وضعیت برداشت انجیر و چالش‌های پیش‌روی این حوزه گفت: برداشت محصول انجیر امسال شرایط بسیار مطلوبی داشته است اما بحران کم ابی برداشت‌ آن را با مشکل مواجه می‌کند وچنانچه خشکسالی به همین منوال ادامه داشته باشد ما با یک معضل جدی در این زمینه در سال آینده روبه‌رو خواهیم شد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: انجیر سیاه لرستان بهترین انجیر سیاه کشور است که می‌تواند با توسعه باغات و افزایش تولید در بازار جهانی رقابت کند وحتی در بازار داخلی فروش بسیار خوبی دارد و این شاخصه مهم در کشت این محصول است .

نماینده مردم پل دختر  در مجلس شورای اسلامی درباره توسعه کشت این محصول گفت: می توان از طریق سیستم باغبانی به شیوه‌های نوین و آموزش آن به کشاورزان گونه‌های دیگر انجیر را پرورش داد.

انجیر استهبان مرغوبترین و گران‌ترین انجیر در بازار جهانی و برخی کشورها است که ما هم این ظرفیت را داریم افزایش تولید داشته باشیم.

کائیدی خاطرنشان کرد: منطقه پل دختر در استان لرستان قطب انجیرکاری کشور است که می‌توان با کار مطالعاتی و علمی و ارتقا دانش کشاورزان بسیاری از معضلات را حل کرد.

این نماینده مجلس درباره نقش این محصول در توسعه اشتغالزایی گفت: پرورش این محصول اشتغالزایی فراوانی به همراه دارد اگر حمایت‌های کافی مسئولان در وزارت جهاد کشاورزی صورت بگیرد با توجه به معضل بیکاری کشور می توان اشتغال پایدار و مولد را بوجود آورد.

کائیدی در ادامه این موضوع تصریح کرد: در زمینه اشتغالزایی می توانیم بخش خصوصی را وارد این عرصه کنیم و با ساخت شرکت‌هایی در زمینه فرآوری بسیاری از جوانان مشغول به کار خواهند شد.
انتهای پیام/

برچسب ها: انجیر ، اشتغال ، باغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار