صربستان به فینال جام جهانی بسکتبال رسید

جام جهانی بسکتبال 2014 با مشخص شدن دومین فینالیست به قدم آخر رسید. تیم های آمریکا و صربستان قهرمان این دوره را مشخص می کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ جام جهانی بسکتبال 2014 از یک سو قابل پیش بینی و از سوی دیگر کاملا غیر قابل پیش بینی به فینال رسید. در حالی که طبق تغییرات سیستم برگزاری، تیم ها به دو گروهی تقسیم شده بودند که تا فینال هیچ برخوردی با هم نداشتند، در نیمه آمریکا همه چیز با رسیدن این تیم به فینال مشخص بود اما در نیمه ای که تنها انتظار رسیدن اسپانیا به فینال می رفت، صربستان به فینال رسید.



صربستان در بازی نیمه نهایی با نتیجه 90 بر 85 فرانسه را شکست داد و مدال نقره خود را قطعی کرد. صرب ها که حتی در گروه خود هم در رده ای بعد از اسپانیا، برزیل و فرانسه به حساب می آمدند و از تیم ایران هم تنها انتظار شکست دادن این تیم می رفت، در مرحله یک چهارم نهایی برزیل را شکست دادند و در نیمه نهایی موفق به شکست قهرمان اروپا شدند.

میلوس تئودوسیچ با 24 امتیاز و بوگدانوویچ با 13 امتیاز بهترین های صربستان در این بازی بودند.



نیکولاس بتوم از فرانسه با 35 امتیاز که 17 امتیاز آن در کوارتر چهارم به دست آمد بهترین بازیکن این تیم بود. بوریس دیائو هم 13 امتیاز به آن اضافه کرد.

این اولین حضور مستقل صربستان در فینال جام جهانی بسکتبال است در حالی که یوگسلاوی سابق 10 بار تا سال 2010 روی سکو رفته بود و با 5 قهرمانی رکورددار جام جهانی به حساب می آمد.



فرانسه با این باخت برای مقام سوم با تیم لیتوانی مسابقه می دهد و در صورت کسب مدال برنز بهترین نتیجه تاریخ جام جهانی خود را ثبت می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: جام جهانی ، بسکتبال ، spain ، finals ، world cup
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار