دهمین دوره مسابقات آسیایی 1986؛

تاریخچه دهمین دوره بازی های اسیایی/ چینی‌ها طلایی‌ترین کشور آسیا شدند

دهمین دوره از مسابقات آسیایی در سال 1986 و در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شد.در این مسابقات چین با کسب 94 مدال طلا در جایگاه اول ایستاد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در این دوره از مسابقات کاروان ورزشی ایران در ده رشته ورزشی حضور داشتند و با شش مدال طلا، شش نقره و 10 برنز در مکان چهارم بازی‌ها قرار گرفتند یکی از بهترین ادوار برگزاری بازی‌های آسیایی، مسابقات سال 1986 بود، ‌جایی که چینی‌ها به رکورد حیرت‌آور 94 مدال طلا رسیدند. جالب این که کره جنوبی هم توانست 93 نشان طلا بگیرد.

گفتنی است چینی‌ها در کشتی حرفی برای گفتن نداشتند و ایرانی‌ها توانستند با غلبه بر کره‌ای‌ها چهار مدال طلا را از آن خود کنند.

کشتی آزاد ایران در بازی‌های آسیایی سئول (3طلا، 2 نقره و 4 برنز) بدست آورد که از این مدال ها عسکری ،محمدیان، مجید ترکان و علیرضا سلیمانی (طلا)، یعقوب نجفی جویباری و حسن محبی (نقره)، علی‌اکبرنژاد، حسین محبی و کاظم غلامی (برنز) کسب کردند و تیم کشتی ایران در سال 1986 سئول پس از کره جنوبی مقام دوم را کسب کردند و در رشته‌ی کشتی فرنگی نیز (یک طلا، یک نقره و 2 برنز) بدست آورد که از این مدال رضا سوخته سرایی (طلا)، رضا اندوز (نقره)،‌ احد جوان، صالح و فریدون بهنام‌پور (برنز) کسب کردند.

ایران در رشته دوچرخه‌سواری (یک طلا و یک برنز) بدست آورد که علی زنگی‌آبادی در 30 کیلومتر تعقیبی انفرادی (طلا)، مهرداد افشاریان در چهار کیلومتر انفرادی پیست (برنز) را از آن خود کردند و در رشته وزنه‌برداری ایران در سال 1986 سئول دو مدال برنز را توانست از آن خود کند.

در رشته واترپلو ایران در سال 1986  به مقام چهارم رسید. و در رشته‌ی هندبال به مقام پنجم دست پیدا کرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در این دوره از رقابت‌ها در مرجله یک چهارم نهایی حذف شد و نتوانست مقامی کسب کند.

کاروان ورزشی ایران در رشته‌ی جودو یک برنز توسط مرتضی خدادادی در وزن60 کیلوگرم بدست آورد.

ابراهیم قادری و علی حاجی‌پور تکواندو کشورمان در این دوره از رقابت‌ها دو طلا و دو نقره کسب کردند.

گفتنی است، کاروان ورزشی چین با 94 طلا، 82 نقره و 46 برنز و در مجموع 222 مدال مقام اول مسابقات آسیایی 1986 سئول را بدست آورد. کاروان ورزشی کره جنوبی نیز با 93 طلا، 55 نقره و 76 برنز و در مجموع 224 مدال مقام دوم را از آن خود کرد.

کاروان ورزشی ژاپن هم با 58 طلا، ‌76 نقره و 77 برنز و در مجموع 211 مدال در جایگاه سوم ایستاد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آسیایی ، ایران ، سئول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار