مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان؛لهستان 3-2 ایران

پیروزی لهستان کار صعود را برای والیبال ایران سخت کرد + فیلم

تیم ملی والیبال مردان ایران در سومین دیدار خود از مرحله دوم رقابت های جهانی لهستان امشب به مصاف لهستان، میزبان مسابقات رفت و بلند قامتان ایران در نهایت شایستگی نتیجه را 3 بر 2 واگذار کردند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،تیم ملی والیبال مردان ایران شنبه شب با ارائه یک نبرد جانانه در برابر لهستان؛ میزبان پیکارهای جهانی با حساب 3 بر 2 نتیجه بازی را واگذار کرد اما با یک امتیازی که از این دیدار به دست آورد، همچنان به صعود امیدوار ماند تا سرنوشت نهایی خود را یکشنبه شب با انجام بازی مقابل صربستان و همچنین با توجه به نتایج دیگر بازی های گروه، رقم بزند.

ایران در دیداری که شنبه شب در سالن 14 هزار نفره اطلس شهر غوچ لهستان برگزار شد و انبوهی از هواداران پر و پا قرص تیم ملی کشورمیزبان شاهد آن بودند، تحت تاثیر جوِ بی حد و حصر متفاوت،  پر سر و صدا و یکپارچه حامی لهستان نتوانست بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارد.

**حواشی جالب دیدار ایران و لهستان؛

نیم ساعت قبل از شروع مسابقه ،سالن اطلس مملو از تماشاچی بود.

 تماشاگرانی که یکصدا دست می زدند و تیمشان را تشویق می کردند.

عروس و دامادی همزمان با مسابقه ایران با لهستان در دور دوم رقابتهای قهرمانی والیبال جهان، جشن خود را در سالن اطلس برگزار کردند.

در هنگام ورود بازیکنان دو تیم به سالن مسابقه چراغ های سالن خاموش شد و تنها محل ورود بازیکنان روشن شد و ابتدا ایران و سپس لهستان وارد زمین مسابقه شدند.

وینیارسکی، بازیکن شماره 2 و تاثیرگذار لهستان در ست سوم این مسابقه مصدوم شد و زمین بازی را ترک کرد و میکا، بازیکن شماره 20 وارد زمین شد. در این ست ایران توانست با نتیجه 26 بر 24 حریفش را شکست دهد.

**خبرهای حاشیه؛

تیم ملی فرانسه در دیدار امشب برابر صربستان سه بر یک به پیروزی رسید و صعودش به مرحله نهایی را قطعی کرد.

با کسب پیروزی فرانسه در برابر صربستان، این تیم 16 امتیازی شد و صعود خود به جمع شش تیم برتر رقابت های جهانی لهستان را بدون نیاز به بازی یکشنبه شب، قطعی کرد و صربستان نیز تا حدود زیادی از صعود ناامید شد. چراکه سرنوشتش به اما و اگرهای جدولی و نتایج دیگر دیدارهای شنبه و یکشنبه شب بستگی پیدا کرد.

به این ترتیب و با قطعی شدن صعود فرانسه؛ تیم های لهستان، ایران و امریکا سه شانس اصلی صعود از گروه پنج رقابت های قهرمانی جهان به مرحله سوم پیکارها هستند که البته در این میان، امریکا و لهستان از شانس جدولی بیشتری نسبت به ایران برخوردارند.

**نتایج دیدار؛

*لهستان ست اول را 25 بر 17 برد.

 دو تیم نمایش پایاپایی را شروع کردند. بازی تماشایی میرزاجانپور و جای خالی های او خط دفاعی مستحکم حریف را فریب می داد. در مقابل اما سرویس های بی امان و قدرتی لهستان کاملا دریافت های ایران را آسیب پذیر کرده بود.

وینارسکی آبشارهای کوبنده ای می زد. اما امیر غفور سعی داشت تا با پرواز های خیره کننده خود جواب او را بدهد. ایران وقت استراحت 8 بر 7 برد. ولازی پشت خط سرویس رفت. او توانایی خارق العاده ای در زدن سرویس داشت.

اختلاف امتیاز ها به عدد 8 رسید. در این لحظات حتی کاپیتان سعید معروف هم دچار اشتباه های ساده ای می شد. بازیکنان ایران تمرکز خود را از دست داده بودند. تیم ملی والیبال ایران با امتیاز 25 – 17 ست نخست بازی را واگذار کرد.


*میزبان ست دوم را 25 بر16 به دست آورد.

 بازی طوفانی لهستان در ست دوم هم ادامه داشت. سرویس های تماشایی و بی نقص این تیم همچنان ادامه داشت. دریافت کننده های ایران زیر رگبار وینارسکی و لازلی کاملا نابود شده بودند. بازیکنان ایران کاملا لجام گسیخته بازی می کردند. تمرکز آن ها از دست رفته بود.

کواچ سعی داشت تا تیم را به بازی برگرداند. او عبادی پور را به میدان فرستاد تا دریافت ایران تقوت شود. سعید معروف همچنان تلاش می کرد تا با خلاقیت خود تیم را به بازی برگرداند. کارول مطمئن آبشار می زد و لهستان را پیش می انداخت.

ضعف در توپ گیری و دریافت و همچنین عدم استفاده درست از توپ های برگشتی در تیم ایران مشهود بود. در نهایت لهستان ست سوم بازی را هم 25 – 16 برد.

*ایران ست سوم را 26 بر 24 به نفع خود خاتمه داد.

ایران توانست به سختی امتیازها را به لهستان نزدیک کند اما میزبان وقت استراحت فنی دوم را نیز 16 بر 13 از آن خود کرد.

 ایران در این ست هرچند بهتر نشان داد اما باز هم نتوانست از توپ‌های برگشت به خوبی استفاده کند. نکته مثبت این ست سرویس‌های بهتر بود.

لهستان که اندکی به هراس افتاده بود بازیکنان اصلی را به زمین برگرداند. ایران در امتیاز 21 از حریف دو امتیاز جلو بود، اما وقت استراحت کواچ و وقفه‌ای که بی‌جهت به بازی داد شرایط را به سود حریف برگرداند.

با این حال در شرایطی که بازی 24 بر 23 به سود لهستان بود این تیم فرصت حمله را از دست داد و سرویس‌های عالی تشکری و ضربه عادل غلامی  امتیاز ست را 26 بر 24 به نفع ایران تغییر داد تا کار به ست چهارم برود.

نکته مهم در ست چهارم افت فشار ناگهانی وینارسکی ستاره لهستان بود که شرایط را به سود ایران تغییر داد .

*بازی در ست چهارم 25 بر 19 به نفع ملی پوشان ایران خاتمه یافت.

 تیم ملی ایران در ست چهارم کاملا به بازی برگشته بود. دریافت های ایران هم نسبت به دو ست نخست بازی بهتر شده بود.

  ایران 22 بر 18 جلو افتاده بود. مهدوی که به جای معروف به میدان رفته بود در دفاع موثر بود.ایران در ست چهارم با امتیاز 25 -19 پیروز شد و به بازی برگشت.

*لهستان سرانجام در رقابتی نزدیک در ست پنجم 16 بر 14 از سد ایران گذشت.

در پایان این مسابقه ولازلی، بازیکن شماره 10 تیم ملی والیبال لهستان توانست به تنهایی 28 امتیاز برای تیمش کسب کند تا ضمن تاثیرگذاری فراوان در پیروزی تیمش، عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان هم لقب بگیرد.

 در تیم ایران هم محمد موسوی و مجتبی میرزاجانپور هرکدام 15 امتیاز به دست آوردند تا امتیازآورترین بازیکنان ایران انتخاب شوند.

**آمار بازی امشب؛

در این مسابقه لهستان61 حمله داشت، 14 دفاع انجام داد و 7 امتیاز سرویس مستقیم کسب کرد.

در تیم ایران هم ملی‌پوشان 54 حمله انجام دادند، 9 دفاع کردند و 3 امتیاز سرویس مستقیم به دست آوردند.

  بیشترین حمله را در تیم ایران مجتبی میرزاجانپور با 13 حمله انجام داد. محمد موسوی هم با 5 دفاع بیشترین دفاع را در تیم ایران داشت.


ایران اکنون با 12 امتیاز در رده  چهارم جدول گروه خود قرار دارد و یکشنبه شب در آخرین دیدار خود از مرحله دوم به مصاف صربستان می رود.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
همش تقصیر خودمون بودش . یه کم هم بد شانس بودیم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۷:۵۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
آفرین واقعا هر چی بگیم کمه از جون مایه گذاشتن باید این بچه ها رو حمایت کرد از همه لحاظ نباید زحماتشونو نادیده گرفت و هر چی پول میرسه رو بدیم دست فوتبالیسها که هیچ فایده ای نداره و با بهترین ماشین ها رفت و آمد میکنند بعدشم بگن ما منبع درآمد دیگری نداریم
از اونطرف هم این بچه ها با موتور سر تمرین هاشون حاضر شوند آخه این انصافه
Iran (Islamic Republic of)
کیارش
۰۲:۲۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
امیدمون به ولاسکو که فردا تیمش با آمریکا بازی دارن... ولی از این طرف... فرانسه و لهستان بازی دارن... اگه با هم توانی نکنن خیلی خوبه... چون فرانسه قدرتشو داره که لهستان رو راحت ببره... به امید بازی پاک و توانی نکردنه تیم ها
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۲:۱۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
حيف شد . فقط همين
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۰۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
ازکی تا حالا باخت شایستگی داره
Iran (Islamic Republic of)
maziar
۰۱:۵۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
بچه ها عالی بازی کردند. واقعا باعث افتخار ما هستن در جهان. یه ست هم در مقابل این لهستان گرفتن شاهکاره.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۵۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
بچه ها که خیلی خوب بازی کردن من اصلا فکرشو نمیکردم که بتونیم جلوی 50تا 60هزار تماشاگر لهستانی 2ست بگیریم به اندازه تماشاگران یه بازی فوتبال تو سالن تماشاگر بود ماشالاه به غیرت تون انشالله فردا صربستان رو میبریم وصعود میکنیم همهمون برای بچه ها دعا کنیم که بتونیم صعود کنیم
انشاالله
بچه ها مچکریم
Iran (Islamic Republic of)
رضا ایرانی
۰۰:۰۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
به امید پیروزیه تیم ملی والیبال در سالن اطلس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
حذف شديم:( حتي اگه ٣-٢ ببريم
آخرین اخبار