وال استریت پورنال:

قیمت جهانی طلا کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد

افزایش ارزش دلار در حال تقویت این پیش بینی در سطح بازارهای آسیایی است که قیمت طلا که در هفته گذشته به پایین ترین رقم در بیش از ۷ ماه گذشته رسید، کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال؛ افزایش ارزش دلار در حال تقویت این پیش بینی در سطح بازارهای آسیایی است که قیمت طلا که در هفته گذشته به پایین ترین رقم در بیش از 7 ماه گذشته رسید، کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

رابطه قیمت طلا و ارزش دلار معمولا رابطه ای معکوس است، زیرا افزایش ارزش دلار سرمایه گذاران را متقاعد می سازد تا پول‌های خود را به بازارهای سرمایه انتقال دهند. در مقابل، کاهش ارزش دلار یا افزایش تنش‌های ژئوپلتیک معمولا سرمایه گذاران را به سمت بازار کم ریسک طلا سوق می‌دهد.


در هفته‌های اخیر، هر دو فاکتور به ضرر طلا عمل کرده‌اند. یعنی ارزش دلار به شدت افزایش پیدا کرده است و سرمایه گذاران احتمال بسیار کمی می‌دهند.

سرمایه گذاران در چین، به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلای جهان، سال گذشته به طور مساوی در بازار طلا و سهام سرمایه گذاری کرده‌اند، اما چشم انداز منفی بازار طلا در حال تشویق آنها به انتقال حجم بیشتری از پول‌هایشان به سمت بازار سهام و سایر بازارهاست.


انتهای پیام/

برچسب ها: طلا ، جهانی ، دلار ، سرمایه ، ضرر ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار