والدین آموزه‌های دینی را جدیدتر بگیرند

یک روانشناس گفت: بکارگیری آموزه‌های دینی در تربیت فرزندان از مهمترین عوامل جلوگیری از بروز طلاق عاطفی میان والدین و فرزندان است.

عشایری روانشناس و استاد دانشگاه در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، درباره طلاق عاطفی میان والدین و فرزندان گفت: عدم فهم و درک بینش میان والدین و فرزندان از اساسی‌ترین عوامل سست شدن روابط میان فرزندان و والدین است.  
 
وی در این باره افزود: معمولا این اختلافات در بینش‌ها ابتدا کوچک بوده اما پس از مدتی این سوء فهم قوی شده و باعث گسسته شدن روابط میان افراد خانواده می‌شود.  

عشایری در ادامه گفت: از طرفی مداخله‌های نادرست اطرافیان در تربیت فرزندان محرک دیگری در ایجاد این عارضه میان فرزندان و والدین است.  
 
این روانشناس با بیان اهمیت رسانه در تربیت فرزندان تصریح کرد: ماهواره نیز از جمله موثرترین دلایل بروز طلاق عاطفی است ، خصوصا در خانواده‌هایی که به لحاظ هویت دچار مشکل هستند یعنی از خودباوری و عزت نفس کمتری برخوردار باشند ، طلاق عاطفی راحت‌تر صورت می‌گیرد در نتیجه خانواده‌ها بتدریج از هم دور می‌شوند چون درک از همدیگر کمتر می‌شود.  

وی در آخر خاطر نشان کرد: بهترین راه برای مقابله با عارضه طلاق عاطفی میان والدین و فرزندان که متأسفانه امروزه گریبان‌گیر جامعه شده است، مشاوره، مطالعه، فرهنگ‌سازی و از همه مهمتر استفاده از آموزه‌های دینی در تربیت فرزندان بواسطه والدین است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: والدین ، اموزه ، عاطفی ، تربیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار