عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

برای سرمایه گذاری در بخش بهداشت نیازمند صبر و حوصله بیشتری هستیم

علی رغم اینکه گفته می‌شود که بهداشت و پیشگیری بر درمان تقدم دارد اما به علت اوضاع مسائل درمانی هنوز آنچنان که شایسته است مقوله بهداشت دراولویت‌ جای نگرفته است.

علی کائیدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: علیرغم اینکه گفته می‌شود بهداشت بر درمان تقدم دارد اما هنوز نتوانسته‌ایم مسائل بهداشتی را در اولویت برنامه‌های وزارت بهداشت قرار دهیم. 

وی گفت: البته ناگفته نماند رضایتمندی بیماران از طرح شهری سلامت تاکنون خوب بوده است بخصوص به علت اینکه درمان شرایط اورژانسی داشت و نمی‌توانست بدون توجه از کنار مشکلات درمانی عبور کرد. 

وی تصریح کرد: مشکل در جایی است که مسائل بهداشتی نیازمند بستر سازی فرهنگی است به گونه‌ای که بیماریهایی همچون سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و فشار خون همه به علت عدم توجه به مسائل بهداشتی ایجاد می‌شوند و پول زیادی از جیب بیمار و دولت برای درمان این بیماریهای ثانویه نیز به کشور تحمیل می‌شود. 

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت نیازمند صبر و تحمل بیشتری است، خاطر نشان کرد: به جد می‌توان گفت در عرض ۵ سال می‌توان از سرمایه‌گذاری در این بخش بهره‌برداری کرد و حتی منابع مالی سایر بخش‌ها را نیز تأمین کرد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: بهداشت ، سلامت ، درمان ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار