کاروان اینچئون بد آغاز کرد

هدیه وینگادا به ویتنام/فوتبال و اخلاق را یکجا باختیم+کارشناسی

نلو وینگادای پرتغالی آمده بود که فوتبال امیدهای ما را ارتقا دهد اما این انتخاب فدراسیون کفاشیان هم جواب معکوس داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، فوتبال ویتنام حتی در رویاهایش هم نمی‌دید که روزی ایران را با 4 گل در یک بازی رسمی شکست دهد و این فقط هنر وینگادا و کادرفنی‌اش بود که نشان دادند کارهای بعید را خوب انجام می‌دهند.

فدراسیون فوتبال چندین سال است با کمیته ملی المپیک در بحث تیم امید درگیر است و این بار که کمیته پای خود را کنار کشید و وظیفه را به فدراسیون محول کرد. حسابی گل کاشتند و وینگادای بی‌انگیزه را به تیم امید ایران تزریق کردند تا حالت تهوع بگیریم از نوع فوتبالی که تیم وینگادا ارائه داد.

خدا را شاکریم که در مقابل تیم‌هایی مثل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا قرار نگرفتیم وگرنه شاید در تعداد گل‌های خورده 2 رقمی می‌شدیم.

به هر صورت کاروان ایران بسیار بد آغاز کرد و امیدواریم این شکست در روحیه تیم و تیم‌های اعزامی ایران به این رقابت‌ها تاثیر نداشته باشد وگرنه مقام ایران در آسیا حتی 2 رقمی خواهد شد.

البته کارشناسان و صاحب‌نظران فوتبال ایران درباره شکست سنگین مقابل ویتنام و حرکت غیراخلاقی خانزاده در مقابل بازیکن ویتنام نظرات خود را به شرح زیر عنوان کردند:

**پنجعلی: متاسفانه باخت تحقیر آمیز به ویتنام واقعیت فوتبال ما است/خانزاده تمرکز عصبی‌اش را از دست داد

سرپرست سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: متاسفانه مقابل یک تیم درجه سوم آسیا شکست خوردیم و این باعث عصبانیت بازیکنان بود.
محمد پنجعلی گفت: تا زمانیکه فوتبال ما از ریشه درست نشود همین روال ادامه دارد و باید در یک پروسه 1 الی 15 ساله این مشکل حل شود.

وی ادامه داد: من ویتنام را فقط به خاطر جنگ با آمریکا می‌شناسم اما در فوتبال یک تیم درجه سوم محسوب می‌شود و معتقدم شکست مقابل این تیم برای فوتبال ایران بسیار ناخوشایند است.

وی افزود: خانزاده بازیکن پرسپولیس است و شناختی که از وی دارم معتقدم این بازیکن به دلیل این شکست سنگین تمرکز خود را از دست داد و بسیار عصبی برد و این موضوع تبعات زیادی برای وی و فوتبال ما خواهد داشت.

**محمودی: شکست سنگین تیم ملی امید در تاریخ کشورمان ثبت شد/حرکت خانزاده بچه گانه بود

کارشناس فوتبال گفت: باخت سنگین و افتضاحی را تیم ملی امید ایران برای کشورمان رقم زد و این یکی از تلخ‌ترین شکست‌های ایران به حساب می‌آید.

کاظم محمودی درباره باخت تیم ملی امید ایران در مقابل تیم ویتنام افزود: باخت بسیار سنگینی بود که در کل تاریخ تیم ملی امید ایران برای کشورمان به ثبت رسید و این شکست تلخ باعث شد حیثیت فوتبال ایران لطمه وارد کند چرا که اصلا ویتنام فوتبال نداشت که الان در حال حاضر بخواهد تیم ملی امید ایران را شکست دهد باخت تیم ملی امید این را نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی اصولی در تیم نبوده است چرا که وینگادا باید از دستیاران بسیار قوی استفاده کند تا بتواند قابل قبولی را کسب کند.

وی در ادامه افزود: دستیارانی که وینگادا انتخاب کرده است ناشناخته هستند و عملکرد خوبی را از خود ارائه ندادند، چرا که این دستیاران باید از لحاظ فنی بسیار خوب باشند و مسئولان و فدراسیون در انتخاب این دستیاران عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشت.

وی در ادامه بیان کرد: هماهنگی‌های لازم در تیم بین بازیکنان نظاره‌گر نبودیم و بازیکنان نشان دادند که در خط دفاع و حمله برنامه‌ریزی نشده بازی می‌کنند.

همچنین در نیمه دوم بازیکنان تیم ملی امید از لحاظ قدرت بدنی تحلیل رفتند و بی‌انگیزه بازی می‌کردند، در صورتی که بازیکنان ویتنام تا آخرین دقایق با انگیزه بودند و بازی قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته‌اند.

وی همچنین درباره حرکت خانزاده در تیم ملی امید ایران اظهار کرد: حرکت خانزاده یکی از حرکاتی بود که در عموم تا به حال ندیده‌ام که یک بازیکن باعث مرتکب خطا و اشتباه شود و تیم را با حرکت مبتدی‌اش 10 نفره کند.

گفتنی است تیم ملی امید کشورمان در نخستین دیدارش در بازیهای آسیایی اینچئون با نتیجه 4 بر یک شکست سنگینی مقابل ویتنام متحمل شد.

**نظری: احتمال محرومیت یک یا دو جلسه‌ای خانزاده وجود دارد/ دروازه‌بان ویتنام باید اخراج می‌شد


کارشناس داوری در خصوص عواقب حرکت ناشایست خانزاده در بازی مقابل ویتنام گفت: خطای خانزاده اخراج مستقیم داشت و کمیته انضباطی این مسابقات احتمال اینکه خانزاه را پیش از یک جلسه محروم کند، وجود دارد.

منوچهر نظری افزود: به هر حال خانزاده به صورت اتومات‌وار یک جلسه محروم می‌شود اما کمیته انضباطی مسابقات هم بعد از دیدن فیلم بازی محرومیت یک یا دو جلسه‌ای را هم برای خانزاده در نظر می‌گیرد.

نظری در ادامه بیان کرد: خانزاده بازیکن تیم ملی بزرگسالان است و یک بازیکن با تجربه در تیم ملی امید به شمار می‌آید و حرکتش بسیار سنجیده و دور از انتظار بود. به نظرم بازیکنان تیم ملی امید در این دیدار احساسی بازی کردند که حاصل آن شکست و اخراج خانزاده بود.

نظری درباره پنالتی گرفته شده به سود تیم ملی امید گفت: پنالتی به درستی گرفته شد اما داور مسابقه باید دروازه‌بان ویتنام بعد از خطا بر روی بازیکن ما اخراج می‌کرد که متاسفانه این کار را نکرد. به هر حال داوری این بازی ضعیف بود.

کارشناس داوری تصریح کرد: متاسفانه کنفدراسیون فوتبال آسیا در این گونه مسابقات از داوران جوان و کم تجربه استفاده می‌کند در حالیکه در اروپا از داوران بین‌المللی خوب برای این گونه مسابقات استفاده می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال مسئولان فوتبال باید به بازیکنان بگویند که مراقب حرکاتشان باشند چرا که محرومیت سنگینی در انتظارشان خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار