واکنش وزیر خارجه آمریکا به بیانات رهبر انقلاب

کری: از هرگونه چالش با ایران امتناع می کنیم

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به سخنان مقام معظم رهبری درباره مخالفت ایران با همکاری با آمریکا علیه داعش، مدعی شد: قصد نداریم به چالش با ایران کشیده شویم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛  جان کری که در ساختمان سفارت آمریکا در پاریس در این‌باره سخن می‌گفت، اعلام کرد: این اقدام مفید و سازنده نخواهد بود .

کری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خبر مربوط به مخالفت ایران کذب است، گفت: من هیچ نظری درباره اینکه آنان از مذاکراتی که ممکن بود یا ممکن نبود اتفاق بیفتد خود را کنار کشیده‌اند، ندارم. ما با ایران هیچ همکاری نداریم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: امیدوارم که ایران و واشنگتن زمینه‌های مشترکی در دور بعدی مذاکرات هسته‌ای به دست آورند. من هیچ ابراز خوشبینی در این باره نمی‌کنم. اما امیدوارم که دستیابی به راهی برای رسیدن به توافق میسر باشد. زیرا این توافق برای دنیا مهم است، اما مشکلاتی در این مسیر وجود دارد.

وی در پایان تصریح کرد: هنوز کارهای بسیاری در این زمینه باقی مانده است و من امیدوارم که ایران هر کار مفید، خلاقانه و اندیشمندانه‌ای که در توان دارد، در این روند انجام دهد و این چیزی است که هر دو طرف به آن نیاز دارند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار