23 ذی القعده، روز زیارت مخصوص امام هشتم؛

دعای امام رضا (ع) در قنوت نماز جمعه + صوت

حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام برای اصلاح و تعجیل ظهور امام زمان (عج) توصیه به خواندن این دعا در نمازهای روز جمعه کرده اند.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، سيّد اجل در کتاب «جمال الأسبوع به کمال العمل المشروع»، از مقاتل بن مقاتل آورده که گفت: حضرت ابوالحسن الرضا عليه السلام فرمود: در قنوت نماز جمعه چه مي‏ گوييد؟ عرض کردم: آنچه مردم مي ‏گويند. امام ‏عليه السلام به من فرمود: آنچه آن‏ها مي ‏گويند تو مگوي، ولي بگو:

«اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبیائَکَ وَ رُسُلَکَ
 وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ وَاَسْلُکْهُ مِنْ بَیْنَ یَدَیْهِ
وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِه اَمْناً یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیئاً  وَلا تَجْعَلْ لاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلْطاناً
 وَ اَذِّنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَ عَدُوِّهِ وَاجَعَلنی مِنْ اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیر»
 
ترجمه دعا:
«بارالها کار ظهور بنده شایسته و خلیفه راستین خود را (امام مهدی) را صلاح فرما، همانگونه که کار پیامبران و فرستادگانت را اصلاح نمودی و از سوی خویش با روح‌القدس ایشان را یاری و پشتیبانی فرما و دیده‌بانانی از پیش رو، پشت سر همراه ایشان گردان تا از هر گزندی نگاه دارند، ترس و هراس ایشان را به امن و امان دگرگون ساز، که ایشان تو را می‌پرستد و هیچ چیز را همتا و مانند تو نمی دانند. 
برای هیچ یک از آفریدگانت برتری و چیرگی نسبت به ولی خود قرار مده، ایشان را در جهاد با دشمنت و دشمن شان اجازه فرما و مرا از یاوران ایشان قرار ده که همانا تو بر هر کاری توانایی.»

رمز فایل : www.yjc.ir
برچسب ها: دانلود ، قنوت ، امام رضا ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیژن
۱۹:۰۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
باسلام
ایا اگر امام رضا(ع) در مقام ولایتعدی مامون میمانندو بعد او خلیفه میشدندو خلافت به علویات به ارث میرسیدو برای سایر امامان بعد از او حصر و حدی نمیبود ، ایا غیبتی اتفاق می افتاد ؟!
مضاف بر اینکه هنوز چیزیکه خلق نشده و 50 سال تا خلقتش باقی مانده ، تعجیل در ظهورش قدری ساده لوحانه نیست ؟