روزنامه عکاظ :

ارتش یمن از جنگنده‌ علیه انقلابیون حوثی استفاده خواهد کرد/ تروریست‌ها،ساختمان مقر صدا و سیما در صنعاء را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند

برخی منابع به روزنامه عکاظ خبر دادند: «عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن به ارتش این کشور دستور داده است از زور (علیه انقلابیون) استفاده شود. همچنین پس از سرپیچی فرمانده تیپ اول عملیات زرهی و نظامی در صنعا از این دستور، رئیس‌جمهور سرتیپ محمد ناصر، وزیر دفاع را به این سمت منصوب کرد.»

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، برخی منابع به روزنامه عکاظ خبر دادند: «عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن به ارتش این کشور دستور داده است از زور (علیه انقلابیون) استفاده شود. همچنین پس از سرپیچی فرمانده تیپ اول عملیات زرهی و نظامی در صنعا از این دستور، رئیس‌جمهور سرتیپ محمد ناصر، وزیر دفاع را به این سمت منصوب کرد.»

همچنین برخی
 منابع اعلام کردند: «در صورتی‌که گروه الحوثی به دعوت صلح دولت پاسخ ندهد، ارتش یمن، طی ساعات آینده از هواپیماهای جنگی استفاده خواهد کرد.

این در حالیست که تروریست‌ها در یمن، ساختمان مقر صدا و سیما در صنعاء را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند و پایگاه اطلاع‌رسانی "أنصار الله" یمن اعلام کرد:‌ رسانه‌های وابسته به دولت قصد دارند، حوثی‌ها را عامل این حمله معرفی کنند.

"علی البخیتی" رئیس دفتر عضو این جنبش تأکید کرد: ما قصد نداریم منطقه‌ای را به اشغال خود درآوریم اما در صورت هرگونه اقدام تخریبی و تجاوزکارانه، از خود دفاع خواهیم کرد.
 
وی افزود: جنبش انصار الله قصد دارد امنیت راه ها را تامین کند تا مناطق که تحت سلطه نظام حاکم هستند، امکان پیوستن به تحصن این جنبش را در صنعا پیدا کنند.

البخیتی درباره دیدار "جمال بن عمر" فرستاده سازمان ملل با "عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصار الله گفت: نتایجی رسمی این دیدار هنوز اعلام نشده است، اما می توان گفت نتایجی مثبت داشت و امید است تفاهم میان معترضان و رژیم حاکم شکل بگیرد.

جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل در امور سوریه درپی ملاقات با عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله در شهر صعده در شمال یمن، پیشنهادات و خواسته های بیشتری با خود به همراه آورده است و نهاد ریاست جمهوری یمن هم اکنون در حال بررسی این پیشنهادها است.

این منابع درباره خواسته های مردمی که جنبش انصار الله یمن آن را رهبری می کند، گفتند: جنبش انصار الله با تکروی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن در تعیین وزیران پست های کلیدی مخالفت هستند.

دولت یمن تظاهرات مسالمت‌آمیز انقلابیون این کشور را وارد فاز نظامی کرده و هم اکنون درگیری‌های پراکنده‌ای میان مبارزان شیعه جنبش «انصارلله» و گروه‌های تکفیری مورد حمایت دولت به‌وقوع می‌پیوندد.

طبق اعلام منابع خبری، در درگیری‌های روز گذشته در مناطق شمالی صنعا، حدود 40 معترض کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

مردم یمن از حدود دو ماه گذشته جنبش اعتراضی و مسالمت‌آمیز خود برای تحقق سه خواسته اصلی خود شامل سرنگونی دولت فاسد، لغو دستور آزادسازی حامل‌های سوخت و اجرای نتایج کنفرانس گفت‌وگوی ملی این کشور را به رهبری جنبش انصار الله را آغاز کردند.

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار