کشتکار: تحمل والیبالی‌ها در شنا هم باشد، نتیجه می‌گیریم/ فینالیست شویم، برنده‌ایم

سرمربی تیم ملی شنا کشورمان گفت: شنای ایران در حد ابزارهای موجود رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

عباسعلی کشتکار در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طبق هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم وضعیت رشد فنی ملی‌پوشان قابل قبول است تمام برنامه‌های تیم با همکاری محسن رضوانی و دیگر همکاران به خوبی اجرا شد، اما باید بدانید که ما تجهیزات آزمایشگاهی و مانیتورینگ برای کنترل شناگران ملی‌پوشمان نداریم پس نباید از اعضای تیم ملی توقع کسب عناوین خاص در بازی‌های آسیایی داشت.

سرمربی تیم ملی شنا کشورمان تصریح کرد: در صورتی که در بازی‌های آسیایی ملی‌پوشان موفق به تغییر و یا جابجایی رکورد ملی شوند این امر به معنای آن است که برنامه‌ها و تمرینات تأثیر مثبت خود را در راستای رشد و پیشرفت سطح کار ملی‌پوشان داشته و این یکی از پله‌های مراحل تغییر سطح شنای کشور است در صورتی که ملی‌پوشان به مرحله فینال مسابقات راه پیدا کنند به معنای آن است که ما برنده هستیم.

کشتکار یادآور شد: مردم و کارشناسان می‌دانند برای رشته شنا سرمایه‌گذاری خاصی تا به حال نشده پس توقع کسب مدال دور از انتظار است در صورتی که این برنامه‌ریزی‌ها در دراز مدت و طولانی مدت دنبال و اجرا شود به طور حتم جوانان ما هم مثل دیگر ورزشکاران مدال‌آوری خواهند کرد.

وی، ضمن اشاره به درخشش والیبال ایران در مسابقات جهانی تصریح کرد: با توجه به این مسئله که امسال بسیار از خانواده‌ها نسبت به ثبت نام فرزندان خود در مدارس والیبال اقدام کردند این فرهنگ‌سازی به رسانه ملی، خبرنگاران، فعالیت فدراسیون مربوطه و ... ربط دارد، در حال حاضر شنا هم دارای برنامه‌های گسترده و کلانی است امیدوارم این حمایت و تحمل قطع نشود تا در آینده‌ای نزدیک جواب دهد.

سرمربی تیم ملی شنا کشورمان یادآور شد، درست است که شناگران ملی‌پوش کشورمان تمرینات خود را از هشت سالگی آغاز کرده‌اند ولی به تازگی در رده سنی بزرگسالان قرار گرفته‌اند باید به آن‌ها اعتماد کرد تا در سال‌های آینده نقش بهتری در مدال‌آوری داشته باشند.

کشتکار افزود: تغییرات در شنا سلولی است و نیاز به زمان زیادی داریم تا برنامه‌ریزی‌هایمان نتیجه بخش شود.

وی در خصوص وضعیت تیم ملی اظهار داشت: شناگران در شرایط مطلوبی هستند ما اردوهای تمرینی متمرکز و غیرمتمرکز بلند مدتی را سپری کردیم اوج آمادگی تیم ملی ایران در هفته آخر و چند روز پیش از شروع مسابقات است همه شناگران در ماده‌های تخصصی و غیرتخصصی حاضر می‌شوند، امیدوارم تغییر رکورد ملی داشته باشیم و در برخی مواد شناگران به فینال مسابقات هم راه پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار