شهر 4800 ساله، میزبان افتتاحیه و اختتامیه جشنواره مقاومت

«سر پل ذهاب» در استان کرمانشاه به عنوان یکی از شهرهای مرزی و باستانی کشور، میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت خواهد بود.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، صلاح‌الدین قره‌تپه (مسئول  بسیج هنرمندان استان کرمانشاه) درباره برگزاری این رویداد فرهنگی – سینمایی در این استان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که بتوانیم جشنواره را در حدود 100 مکان در استان برگزار کنیم و فیلم‌ها را نمایش دهیم. به طور کلی تمام تلاش‌مان این است که در همه بخش‌ها، مراکز دهستان‌ها و مناطق محروم تعدادی از فیلم‌ها را نمایش دهیم.
 
وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه برای جشنواره بیان کرد: اگرچه شهرهای روانسر، پاوه، جوانرود، سر پل ذهاب، ثلاث  باباخانی، اسلام آباد غرب ، دالاهو، قصر شیرین، گیلان غرب، کرمانشاه، صحنه، هرسین، کنگاور و سنقر میزبان جشنواره فیلم مقاومت خواهند بود اما مراسم افتتاحیه و اختتامیه تنها در دو شهر سر پل ذهاب و کرمانشاه برگزار می‌شود.
 
محسن مفید (مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کرمانشاه) هم با اشاره به برگزاری ویژه جشنواره در کرمانشاه و سر پل ذهاب گفت: قصد داریم این رویداد فرهنگی – سینمایی را در 24 حوزه علمیه برگزار کنیم.
 
وی سپس از مسئولان و برگزارکنندگان جشنواره فیلم مقاومت به جهت برگزاری این رویداد با ابعاد گسترده و کیفیت بالا، تشکر کرد.
 
محمدپحسن قربانی (نماینده بسیج دانشجویی استان کرمانشاه) نیز به ستاد خبری جشنواره گفت: 30 دانشگاه استان کرمانشاه در شهرهایی چون کرمانشاه، اسلام آباد غرب، گیلان غرب، سرپل ذهاب، روان سر، کنگاور، سنقر، صحنه، هرسین و جوان‌رود میزبان جشنواره خواهد بود.
 
این فعال دانشجویی در پایان ابراز امیدواری کرد که جشنواره فیلم مقاومت هرساله همچون جشنواره  فجر بزرگ و با اهمیت برگزار شود.  
 
بر اساس این خبر، «سر پل ذهاب» که قرار است میزبان مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در استان کرمانشاه باشد، از شهر‌های مرزی و باستانی این استان است که گفته شده، قدمتی بالغ بر ۲۸۰۰ سال قبل از میلاد حضرت مسیح (ع) دارد.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار